Dokumentumok

( PDF, DOC formtumban letlthetk )



Bejelentkezs, regisztrci

Frum, vendgknyv


#715 peugeotmaxi 2017-01-31 14:36:01

Szia Csaba,Sziasztok versenytársak!

Nem vagyok egy internetfügg számitógépes guru,még soha nem írtam egyetlen fórumra sem. Most a protó körüli dolgok miatt úgy érzem nekem is illik pár gondolatot. A Gyuri álltal leirtakkal tökéletesen egyezik a véleményem. A történtekkel kapcsolatban nem is lenne semmi baj, ha nem csak minket érintenének a szabályozások. Nem azért írok hogy a túrásoknak is drágább, körülményesebb legyen a versenyzés, hanem nekünk is olcsóbb,egyszerbb. Az én autóm is két év alatt készült el, támogatók nélkül, kínkeservesen.Ezek a nem várt plussz kiadások, sportorvosi hercehurcák nem hiányoztak!
De van itt még valami amire szeretnék választ kapni. Ha kiváltottam a Nemzeti B licencet, vettem lejárt homológ overált,a protó autómmal gépkönyv nélkül indulhatok külföldi CEZ futamon? Merthogy hiába van homológ ülésem,övem, a bukócsrl nincs mbizonylatom.Szerintem minden protóban van cs,de egyik sem pappiros /de azért véd!/. Jó pár autónak van szlalom gépkönyve,de szerintem egyikbe sincs a mostani  rally szabályoknak megfelel méregdrága cs. Jó felkészülést mindenkinek,találkozunk a bolondok napján. Üdv.: Pap Csaba

#714 Pityu 2017-01-30 20:50:01

 Egyetértek a Gyuri álltal leírtakkal!

#713 Vujo 2017-01-30 19:35:39

 Kedves Csabi!

MIvel Söje névszerint megemlített a hozzászólásában, ezért gondoltam, hogy közvetlenül leírom az álláspontomat.

1. Legnagyobb tiszteletem Neked és csapatodnak, amiért ezt a sorozatot életben tartjátok. A célom semmiképp sem a kekeckedés vagy a fölösleges szájkarate, hanem tisztelettel a véleményem és az aggodalmaim elmondása.

2. Álláspontom szerint bizonyos MNASZ döntéskekre reagálnunk kell, mert az MNASZ döntései más amatr sorozatokban is olyan irányába hatnak, hogy azok amatr és tömegsport jellegét elveszik. Ráadásul nem lehet elre évekre tervezni sem tecnikai sem személyi feltételek tekintetében.

3. Én olyan amatr sorazatban szeretnék versenyezni, ahol a pályán jó hangulat uralkodik, a versenyzk barátok, nem pedig ellenségek. Több esetben tapasztaltam már a pályafutásom során, hogy a profi irányba nyomás az intrikák felersödését, a sponzorokért versengést hozza.

4. Ehhez képest licenc, orvosi vizsgálat lesz kötelez, ami idben és költségben már más dimenzió. Mindemellett értelmét sem látom, amikor 20-as éveikben járó profi sportolók pl. focisták esnek össze a pályán.

5. Az idei szezonra egy 40 éves autót építek két éve, meglehetsen szkös anyagi keretbl, ahogy a pénzem és a szabadidm engedi. Azért protóban, hogy a saját elképzeléseimet szabadon megvalósítsam, ehhez képest egyre több korlátozást tapasztalok. Persze csak mende-monda szinten, mert sem a CEZ, sem az OSZAK technikai szabályzata nincs még meg 2017-re. 

6. Érdekel, mégis hogyan "szül" meg a sporttanács egy ilyen döntést. 3 ember, aki amúgy semmilyen módon nem kötdik a szlalom szakághoz leül, és kiötli ezt a szabályt? Hátrányba hozza a "P" kategóriát a többihez képest úgy, hogy a bajnokságot pl. T-csoportban induló versenyzk nyerik már évek óta, tehát még csak nem is a P csoport a leggyorsabb. Akkor nem értem, hogy miért éppen minket néztek ki, és milyen terveik és elképzeléseik vannak az MNASZ-es tisztségviselknek ezzel a sorozattal pl. 5 év múlva. A rally 1- szint versenysorozat lesz a szlalom is követelményekben és költségben? 

7. Lehet azt mondani, hogy ha nem tetszik lehet máshol indulni. Ezzel szemben szeretnék a szlalom szakágban indulni, amatrként, ehhez mért követelményrendszerrel és költségekkel. Ez most csak a P- csoportot érinti, ami egyelre csak pár ember ügye. Mire számíthat a többi versenyz, ilyen alapon bármikor más csoportokra is kiterjeszthetik ezeket a szabályokat?

8. Üdvös lenne, ha nem csak a döntésrl tájokoztatnál bennünket, hanem a döntéselkészítés fázisában taájékoztatnátok és megkérdeznétek a véleményünket is.

9. Tudomásul kell venni, hogy hazánkban kétféle amatr autóversenyz van. Az egyik a családi kasszából versenyez, a másik pedig sokmilliós szponzorszerzdésekkel keres is az autóversenyzésen. A szlalom szakágban mi jellemzen az els csoportba tartozunk, az ilyen döntésekkel a családi költségvetésünkbe nyúltok bele.

Engem mindenképpen érdekel mások véleménye is, csoporttól függetlenül. T-sek, N-esek is szóljatok hozzá kérlek!

Jó egészséget és jó versenyzést kívánok Neked, és minden versenyztársamnak.

 

 

#712 Sje 2017-01-28 17:27:12

 Szia Csabi!

Elször is köszönöm szépen a válaszodat!

Mivel a válaszod megszólításában (Kedves Sok Versenyz Söje) nem választottál külön a Sok Versenyztl, remélem ez csak elírás és nem azt gondolod, hogy egyedül állok a dolgok mögött. Szeretném, hogy tudd, nem akarok én lenni a kötözköd, versenyz, a fórumra Simon István barátom megbízásából írtam, személy szerint nem ért a fórumhoz, nem tud beírni... Megkeresése után elmondta, hogy sem sem Papp Csaba, Balog Tihamér, Kovács Tamás és Vujovich György nem ért egyet az új szabályokkal, licence rendszerrel. Mind P csoportos versenyzk, mint tudod engem igazából ez nem érint, viszont egyet értésem okán KÉRÉSÜKRE írtam a fórumra.

Az általad boncolt Amatr Versenyzi Igazolvány (versenyzi igazolvány angolul: licence) a szavak manipuláló játékának ellenére mégiscsak Amatr Licence, ugyanúgy értelmezhetetlen. Nemzeti B Licence, Napi Licence és az Amatr Versenyzi Igazolvány mind Licencek, ezt kár túlragozni, ti találtátok ki, legalábbis egyetértetek vele. A Licence mint versenyzi igazolvány a pénzéhes autósportszövetség ellenére mégiscsak egy hivatást igazoló papír, tehát azt igazolja, hogy a versenyz nem hobbyból végzi az adott tevékenységet, hanem hivatásszeren. Ugyebár a f lényegre tör különbség a hivatásos és az amatr között a pénzmozgás iránya, míg a hivatásos az adott tevékenységbl pénzt keres addig az amatr jelen esetben komoly pénzek árán csinálja ugyanazt a tevékenységet, tehát ha a szó valódi tartalmát helyesen használnátok akkor ezzel a versenyzéssel mindannyiunknak bevételhez kellene jutnunk, de sajnos ez nem így van, hanem hatalmas kiadások árán tudjuk zni ezt a sportot. Tehát ha licencének nevezik, akkor várhatunk valamely anyagi támogatást azoktól akik szerint mi hivatásosak tehát licencesek vagyunk ugye? 

De, hogy ne csak üres nemtetszést kifejez levél legyen ez, van pár dolog amit szeretnénk:


- Letölthet, könnyen megtalálható és értelmezhet technikai szabályzat minimum egy évvel elre. (Ti is megérthetitek, hogy mivel az MNASZ pénzéhes megjelölése ellenére mi nem licences hivatásos versenyzk vagyunk, hanem sok pénz, id és munka árán magunk építjük autóinkat. Még ha az elzleg felsorolt hozzávalókból mind megfelel mennyiségben rendelkezésre is áll, akkor is legalább egy év mire elkészül és megfelelen mködik is egy ilyen autó. Ennek eredményeként nem lehet, hogy 2017 januárjában még mindig nincs érvényes technikai szabályzat az idei évre! Lehetetlen egy egy éven át épített autót 1 hónap alatt átépíteni, hogy megfeleljen majd az els versenyre remélhetleg elkészül 2017-es technikai szabályzatnak!

-Tzálló overál használatának megkötése kategória alapján. Mivel egy teljesen széria autó is P kategóriába kerül, ha manyag hátsó szélesítíveket kap, ezért ez nem eredményezhet overálhasználatot, vagy kerüljön módosításra a P kategória alapkiírása, és ne jelentsen egy egyszer manyag sárvéd P kategóriát, vagy pedig az overálhasználatot kellene átfogalmazni, és az utastérben lév motorhoz / üzemanyagtankhoz / üzemanyagszivattyúhoz kapcsolni. (Most lehet ellenkezni, de higgyétek el, hogy valóban hobby versenyzk vagyunk, és gondot okoz 50-100 ezer forint kifizetése overálra.)

-Legalább egységes licencek, ha már köteleztek rá. Az elbb említett manyag sárvédk miatt 10.000 Ft plusz kiadás a többi versenyzvel szemben? Ez nem jogos! Ne is beszéljünk az ehhez a licencéhez tartozó sportorvosi díjról, ami ugye az Amatr Versenyzi Igazolványhoz nem kell.

#711 hegcsi 2017-01-28 07:21:56

-vlasz Sje zenetre #709-

 Kedves Sok Versenyz Söje

Örülök neki, hogy a 2015 szeptemberi nyílt szakági ülés óta újra jelentkeztél!

- Azt gondoltam, hogy akkor megbeszéltük ’utcai slick’ elnevezést mindenkivel.

- Egyik éves alapszabályban vagy versenykiírásban sem olvashatsz „amatr licence” meghatározást. Ellenben Nemzeti licence, napi licence, MSzB versenyzi regisztrációs kártyáról találhatsz leírást.

- Én szeretek nyugodtan aludni! Éppen ezért nem vagyok híve a nyílt nap, baleset megelzési nap, vevtalálkozók mögé bújtatott eseményeknek. Mert amíg nincs baj, addig nincs baj! Ezt te is tudod! Úgy gondolom, hogy fontos a versenyek számára, hogy MNASz színekben fusson! Ha mindenkinek fontos lenne, akkor fel sem merülne ez a kérdés!

A példákat, ha nézzük:

- 2015-ben 1000 Ft-ot emelkedett a nevezési díj. Igazad van.

- Mi soha nem állítottuk, hogy feltaláltuk a meleg vizet! A gumiszabályt a DSZK-ban láttuk alkalmazni elször. Azt a visszajelzést kaptuk, hogy igazságosan mködik. Átvettük – kár volt. (Ausztriában még most is mködik).

- 2015-ben a két utolsó versenyen élvezhettük a társaságodat. Valószínleg ez is az oka, hogy nem kaptad meg a kártyádat. Nem mentség, csak tény.

- 2016-ra NEM emelkedett a nevezési díj és a licence díj. A beléps versenyeken a versenyzknek mérsékeltebb nevezési díj van. A hungaroring egyik versenyén sem engedi a szervizúton történ versenynézést.

- Örüljünk neki, hogy csak 2017-re jutottunk el oda, hogy licencet KELL váltani - részlegesen. Nem kevés munkánk, lobbink van/volt abban, hogy ezt nem vezették be már korábban, minden kategóriára. Mindig próbáltuk a fokozatosság elvét alkalmazni: ajánlott a lejárt homológ, tzálló ruha használata, ajánlott a bukócs használata. Most a P csoportnak kötelez. Jövre bvül ez a kör.

Na és a legfontosabb kérdés (hiszen csak itt kérted a válaszadást):

Minden országban, a „helyi MNASz-nek” van joga licenceket kiadni. Így ezek díjai is ket illeti.

Köszönöm!

HCs

#710 hunya 2017-01-26 14:46:04

Söjének sokmindenben igaza van. De szerintem a piac el fogja ezt dönteni. Ha nem tetszik a szabály elmegyek FRT-re. Vagy Dunántúli szlalomra.

Meglátjuk hány nevez lesz. Ettl függetlenül nyilván kell az érdekképviselet a versenyzk részérl, de van ennek fóruma. Akár az év vége is, ahol mi mint Mx-5 klub elég sok mindent meg tudtunk beszélni a szakágvezetvel.

#709 Sje 2017-01-26 00:11:20

Szomorú szemmel olvasom a foldalon az idei lejtmenet leírását!

1. képzavar:
Pár éve feltaláltuk az utcai slick fogalmát, mikor is a ,,slick" (jelentése: sima) jelzt az utcai, mintával rendelkez: tehát nem sima aroncsokra használtuk.

2. képzavar:
Tavaly és az idén az Amatr License fogalmát sikerült a kedves vezetségnek feltalálni.
Az "amateur" (jelentése: nem hivatásos, mkedvel, valamivel csak kedvtelésbl foglalkozó) szó együttes használata a  ,,license" (jelentése: hivatásos, engedéllyel rendelkez) szóval, nem csak egy nyelvtantanár számára érthetetlen, hanem valószínleg az összes versenyztársamnak.

Ha jól értem, illetve egyáltalán nem értem, engedélyt kell hogy kérjek és persze kapjak arra, hogy valamihez ne értsek, tehát hogy amatr legyek.

Félretéve a képzavarokat, ez csak az anyagiakról szól? Az MNASZ-é a ,,license" ára vagy a tiéd Csabi? Ez egy fontos kérdés, kérlek válaszolj rá!
Fontos a verseny számára, hogy MNASZ színekben fusson? Nem lehetne Ez is Nyíltnap, Balesetmegelzési Nap, stb...? Csakhogy a pénzünkért, többet kaphassunk? Mert a díjak emelkednek, amit pedig kapunk egyre jobban csökken. Pár példa:
 

-2015-re az emelked nevezési díj mellett kaptunk egy gumitiltást, amivel körülbelül engem és 20 versenyztáramat zártak ki a kategóriánkból.
-2015-ben váltottam éves licenset, hogy amatr lehessek, a pénzt befizettem, a kártyát sohasem kaptam meg. 
-2016-ra a nevezési díj emelkedett, a license ára is komoly összeg, a hungaroringen még 2.000 Ft belépt is szedtek, és amikor versenyt szerettünk volna NÉZNI, nem engedték, mondván tiltják a szabályok! Nem nézhettük! Persze Ágó Béla szerencsére nézhette, bemehetett autóval, rá nem vonatkoztak a veszélyek!
-2017-re eljutottunk oda, hogy különböz kategóriáknak különböz license-t kell váltaniuk! Szerintetek ez etikus dolog, ez egyenl? Egyes kategóriáknak kell lejárt homológ felszerelés, másoknak nem?

Csabi, ha az a terv, hogy egyre kevesebb nevez legyen a futamokon, valószínleg ez a jó út! Mi megértjük, hogy a P kategória jármvei veszélyesebbek lehetnek, de ne feledjük, hogy V.Gy. Fiat 128 autóját azért soroltátok a P kategóriába, mert manyag felszegecselhet sárvédív toldatok voltak rajta. Ezért idén tzálló overált kell hogy viseljen! LOGIKUS! 6 versenyz license díját felemelitek a többi versenyz díjának a 2,5 szeresére, szintén a felcsavarozható manyag ívek miatt?

Kell nekünk az MNASZ? Biztosan? Sokan nem mernek írni, de bízok benne, hogy pontosan tudod, hogy elég sokan zúgolódnak, szervezkednek. Ezt a levelet nem a saját nevemben írom, de tökéletesen egyetértek vele!
Üdv.: Sok versenyz

#708 hegcsi 2017-01-19 12:28:45

-vlasz hegcsi zenetre #707-

 Az EVO2-es alapkiírás, csak az nincs ide feltöltve! Még mieltt valaki szóvá teszi! 

#707 hegcsi 2017-01-19 12:27:03

-vlasz hunya zenetre #706-

 Hi Mindenki

A Slalom Race Card ugyanaz, mint a versenyzi kártya, csak a határon kívüliek vehetik ezt igénybe, pl: Pretyekár Andrej (Bocs). Egyébként az alapkiírás ezt szabályozza a licencek között már tavaly óta! Tehát nyugodtan szundikálhatsz az els "bolondos" futamig! :-)

Hegcsi

#706 hunya 2017-01-18 10:13:18

 Szia Csabi!

Köszi a naptárat, reméljük lesz 8. verseny is!

Kérdésem, hogy mi at a slalom race card és az kinek kell, vagy kinek jó?

Lehet e nélkül nyugodtan aludni? :-)

Dobsz róla valami infót?

 

Köszi!


G.