Dokumentumok

( PDF, DOC formátumban letölthetők )


  • MSzB alapkiírás 2020,
  • Versenynaptár 2020,
  • Aktuális versenykiírás,
  • Supplementary Regulation,
  • Nevezési lista / Entry list,
  • MSzB ponttáblázat 2020,
  • FIA CEZ ponttáblázat 2020,
  • Licenckérő lap,
  • Versenyzői jelentkezési lap,
  • Napi licence kérő lap,
  • CEZ Entry Form,
  • FIA CEZ kiírás (En),
  • FIA CEZ kiírás (Hu),
  • FIA CEZ Calendar (En),
  • FIA CEZ SPC technikai szabályzat,
 
Neomedical Bt.
www.duen.hu

Bejelentkezés, regisztráció

Fórum, vendégkönyv


#1109 hrtcsabi 2020-03-10 21:22:12

 MSzB alapkiírás 2020/13. és 14. fejezet

13. Egyéb technikai szabályok:

13.1 A futamokon rajthoz álló feltöltős (turbó, kompresszor, stb) autóra a verseny értékelésére nem alkalmazunk szorzót. Benzines autó esetén egy géposztállyal kerül felsorolásra az autó. Diesel autó esetén marad az adott valós lökettérfogat szerinti besorolás.
13.2 „P” csoportban szlalom gépkönyv kötelező, nem alkalmas a sport rendszám kiváltásához és műszaki vizsgáztatáshoz!
13.3 Kötelező a zárt hosszú ruházat, ajánlott a homológ, vagy a lejárt homológ tűzálló ruházat!
13.4 P csoportban kötelező a homológ vagy lejárt homológ tűzálló overáll.
13.5 Egyedi készítésű üzemanyag tartály (max. 20 literes) használata esetén FIA homológ, vagy lejárt FIA homológ tűzálló ruházat viselése kötelező.
13.6 Bukócső beépítése esetén legalább lejárt FIA homológ sisak viselése kötelező. (piros címkés A/FR vagy újabb homologizáció).
13.7 A Túra, Protó autónak a verseny teljes időtartama alatt meg kell felelnie a következő minimális tömeg és maximális teljes kerékszélesség értékeknek:

 

 

 

Szlalom

Túra

Szlalom Proto E2-SS/SC

Szlalom Proto E1, E2 - SH.

 

 

Löket-térfogat

Minimális tömeg (kg)

 

 

<1000

610

460

570

 

 

1400

770

520

650

 

 

1600

820

550

680

 

 

2000

900

570

720

 

 

2500

1030

625

770

 

 

3000

1120

670

810

 

 

>3000

1200

730

880

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szlalom Túra

Szlalom Proto E2-SS/SC

Szlalom Proto E1, E2 - SH.

 

 

Löket-térfogat

Maximális kerékszélesség

 

 

<1000

10

12

12

 

 

1400

10

12

12

 

 

1600

12

14

14

 

 

2000

12

14

14

 

 

2500

12

14

14

 

 

3000

12

14

14

 

 

>3000

12

16

16

 

 

 

 

 

 

 

13.8 A lökettérfogat mértékegysége: cm3 . A tömeg mértékegysége: kg. A kerékszélesség mértékegysége: hüvelyk/coll).
13.9 A fenti értékek az autók valós, minimális tömegét jelentik, a vezetővel, valamint annak verseny felszerelésével.
13.10 A fenti értékek meghatározásánál az FIA J függelék 252. cikkely szerinti Feltöltés szorzókat és Egyenértékűségi képleteket kell használni.
13.11 Kétütemű motorok szorzószáma: 1.

14. Márkakupák

14.1 A márkakupák kiírását a versenykiírások szabályozzák.
14.2 Felhívjuk a Rendezők figyelmét, hogy a márkakupákat az MNASz szabályainak megfelelően kell kiírni, a szakág által egyeztetett és elfogadott technikai szabályzat szerint.
14.3 A márkakupák elnevezésében nem használható autómárka elnevezés.

#1105 hrtcsabi 2020-03-10 21:02:58

 MSzB alapkiírás 2020/15. fejezet

SPORTSZABÁLYOK

15. Az MSzB irányelvei

15.1 Piros zászló: A futam félbeszakítása. Aki meglátja a piros zászlót, annak meg kell állnia, majd a sportbíró engedélyével a STOP zónába kell mennie.
15.2 Sárga Zászló: A pálya következő szakaszán veszélyforrás található. Fel kell készülni a hirtelen irányváltoztatásra, lassításra esetleges megállásra. A sárga zászló hatálya alá eső versenyzők új kört kaphatnak, ezt a versenyirányításnál kell jelezni.
15.3 Kockás zászló: futam vége.
15.4 Nemzeti színű zászló: a futam rajtja.
15.5 Gumimelegítő eszközök használata (paplan, görgős gumimelegítő) minden esetben engedélyezett.
15.6 Amennyiben a rendező nem jelöl ki az adott versenyen olyan területet, ahol lehet egyéb módon (a versenyautó mozgásával) gumit melegíteni, akkor az ilyen jellegű gumimelegítés tilos!
15.7 A Parc Fermé / depó elhagyásáról a helyi versenykiírásnak minden esetben rendelkeznie kell.
15.8 Junior kategória meghatározása: be nem töltött 17 éves életkor esetén a versenyző automatikusan junior kategóriába is besorolást kap a géposztály szerinti kategória mellett. Elengedhetetlen a Szülői engedély formanyomtatvány, a Szervező és az MNASz képviselője előtti, a szülő általi kitöltése, és a kitöltési jogosultsághoz a személyi igazolvány bemutatása.
15.9 Senior kategória: a géposztály értékelésen felül, besorolásra kerül - minden versenyző aki a verseny napjáig betöltötte 60. életévét, vagy - minden olyan versenyző akinek a versenyautója legalább 60 éves (1960 vagy korábbi gyártási év). Értékelése a kategória pontozással egyezik meg.
15.10 A 17. életévet betöltő személy a jogosítvány megszerzéséig akkor indulhat versenyen, ha bemutatja az adminisztratív átvételen a 17. életévet megelőzően megkezdett tanfolyami igazolást.

#1104 hrtcsabi 2020-03-10 20:54:53

 MSzB alapkiírás 2020/16. és 17. fejezet

16. Regisztrált, amatőr szlalom versenyek irányelvei (rendezők részére)

16.1 Az amatőr autóversenyek bejelentéséről a 2004. évi I. sporttörvény rendelkezik.
16.2 A rendezvény, felelős rendezője köteles az autósport jellegű eseményt a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (továbbiakban MNASz) felé regisztrálni.
16.3 A rendezvény előtt 45 naptári nappal a verseny dokumentumait (kiírását, biztonsági tervét, pályarajzát, kapcsolódó bejelentési dokumentumok másolatát (katasztrófavédelem, önkormányzat, terület tulajdonosi hozzájárulásait) az MNASz felé regisztrálásra be kell nyújtani.
16.4 A dokumentumokat postai úton (MNASz, 1146 Budapest, Istvánmezei út 1-3.) vagy email-en (mnasz@mnasz.hu) kell eljuttatni az autósport szövetséghez.
16.5 A regisztrációs díjat is meg kell fizetni az MNASz számlájára a beadáskor. A díjat az MNASz díjtáblázata tartalmazza.
16.6 Az MNASz a beérkezett dokumentumokat az érintett szakág (jelen esetben szlalom), és a biztonsági bizottság felé továbbítja.
16.7 A szakág megvizsgálja a beérkező dokumentumokat, és felelősséggel dönt a rendezvény státuszáról: elfogadja, elutasítja, hiánypótlásra kötelezi a rendezőt, helyszíni szemlét ír elő.
16.8 Elutasítani indokolt esetben lehet a rendezvényt:
- valamilyen biztonsági, vagy egyéb hiányosságot tár fel, amelynek kiküszöbölése nem valósítható meg,
- nemzeti ünnep dátumára esik a rendezvény,
- magyar bajnoki futam dátumára esik a rendezvény,
- sérti a szakági bajnokság érdekeit a rendezvény,
- vagy nem felel meg a szakági ajánlásoknak.
16.9 A Szlalom jellegű rendezvény megrendezésének követelményei:
- egyértelmű, véglegesített versenykiírás. Ha változtatni kell a kiíráson, azt az MNASz felé jelezni kell, végrehajtási utasításban.
- 150 méternél hosszabb egyenest, tolatási elemet nem tartalmazhat a kialakított versenypálya.
- A versenypálya hossza minimum 1000 méter maximum 4000 méter lehet.
- A versenypálya több pontján bójakapukból kell kialakítani pályaelemeket, melyek elmozdítása a helyükről bójahibának számit. A bójahibákat jegyzőkönyvezni kell, a pályát pedig helyre kell állítani lehetőleg a következő autó érkezéséig.
- Az autós pályabejárás, az edzés és a mért futamok alatt utas tartózkodhat a versenyautóban.
- A versenyek eredménylistája csak a vezető versenyzőt jeleníti meg.
- A versenyen csak a vezető versenyző kerül értékelésre, díjazásra.
- Tilos az itiner, menetlevél használata.
- A versenyen elérhető maximális átlagsebesség 75 km/h lehet!!!!
- A verseny után egy héten belül el kell küldeni a verseny végeredményét az mnasz@mnasz.hu e-mail címre.
16.10 A sportbírók létszámának összhangban kell lenni az elvégzendő feladatokkal.
16.11 Úgy kell kalkulálni a létszámot illetően, hogy az előre nem látható feladatokat is el lehessen végezni, a váratlan helyzeteket is meg lehessen oldani.
16.12 Az adott évre érvényes MNASZ sportbírói igazolvánnyal, szlalom szakági továbbképzéssel rendelkező sportbírót ajánlott biztosítani az alábbi feladatokra:
- versenyirodai feladatok ellátása (1, vagy 2 fő),
- rajtelőkészítő (1 fő),
- rajter (1 fő),
- cél (1 fő),
- STOP zóna (1 fő),
- bójahibát jegyzőkönyvező poszt (pályakialakítás függvényében 1 vagy 2 fő),
- Depó területe (1 fő),
- Depóból a rajthelyre vezető út (1 fő), vagy
- Ha van külön gumimelegítő zóna, akkor a depóból a gumimelegítő zónához vezető út (1 fő), és a gumimelegítő zónától a rajthelyre vezető út (1 fő), illetve a gumimelegítő zónába (1 fő),
- Bójakapuknál a tényszerű jegyzőkönyvezés biztosítása és a pálya helyreállítása a cél. A sportbírói posztok kijelölésénél figyelembe kell venni a biztonságot, ezért a bójakapuk jobb és bal oldalán is helyezkedjen el egy-egy sportbíró. Ha a bójakapuk a klasszikus „lassító” rendszerben kerülnek kialakításra, akkor a lassító jobb és bal oldalára elég egy-egy sportbíró (egy bíró 3 bóját figyel). A pályán dolgozó sportbírók száma a bójakapuk számának a függvénye!
- Technikai beavatkozó (1 fő + húzó autó trailerrel; kézi emelővel (krokodil)), és mentő helyének kijelölésekor figyelembe kell venni, hogy mind a depó, mind a pálya irányába késlekedés nélkül indulni tudjon.
- A technikai gépátvétel előtt sportbírói eligazítást kell tartani, amely minden sportbíró részére kötelező megjelenést jelent. - Fenti szabályokon kívül figyelembe kell venni az egyes regisztrált versenyek helyi sajátosságait. 

17. 2021-es tervezett szabályok

17.1 A performance factor túra autókra (T) való bevezetése.
17.2 A PF értékek a 2020-as tapasztalatok alapján felülvizsgálatra kerülnek.
17.3 A feltöltési szorzókat és egyenértékűségi képleteket felülvizsgáljuk (turbószorzó).

#1100 Fefa 2020-02-19 19:34:07

-válasz Ördög_Papa üzenetére #1097-

Kedves Ördög Papa!

Szeretném,ha a dolgok tisztán látása miatt,megengednél még pár szót!

Különös tekintettel reagálnék az alábbi mondatodra:

"Neked sűrűn vannak problémáid akár a versenyzőtársakkal,akár a szakág vezetéssel"

Itt miről is lenne szó?

Két konkrét eset jut eszembe,bár nyugodtan írd le légyszíves,ha ennél többet tudsz!

Ráadásul,egyik a másik vonzata,de konkrétan miről is volt szó?

Rajtam kívül többen is jeleztük,hogy a T1 csoportba soroltak egy Rotax motorkerékpár motorral szerelt Trabantot,ami egyértelműen prototipus kategóriaba való!

Többszörí kérésünk ellenére mind a szakág vezetője,mind a sorozat promótere csak terelt,nem tett semmit.

Nem tudom kedves Papa,te hogy fogadtad volna,ha a te kategóríádba egy nem odaillő proto gép van besorolva?

Szó nélkül hagytad volna?

Három versenyt ment,kettőt nyert,egyen kiesett,így értékes pontokat vitt el többünk elől.

Azt hagy jegyezzem meg,hogy az autó tökéletes,még a versenyző sem unszimpi,csak a vezetőség aki ezt hagyta,na az már mindent visz!

És megjegyzem ezzel kapcsolatban semmilyen óvást nem adtunk be,lehet ez hiba volt!

A Parkoló Parádé versenyen végre hozzáértó gépátvevők voltak,akik egyből a megfelelő katagóríába(proto) rakták át jogosan!

Kérdezem én,ez szerinted jogtalan és nem megalapozott felvetés volt?

Remélem idén nem jön elő ismét ez a Rotax téma,mert lehet ugyan T csoportban bármilyen motort betenni,de motorkerékpár motorral még mindig csak a Protoba mehet

Másik dolog a szegecselt plexi esete.

Tudomásom szerint TE magad is meg tudtad oldani,hogy a szabályoknak megfelelő,kézzel kivehető legyen,mint a mezőny nagy többsége ezt már szintén meg is tette.

Az én értelmezésemben ha az ezzel kapcsolatos szabály úgy írja le,hogy szerszám nélkül legyen eltávolítható az oldalüveg,ebből az következik,hogy azt nem lehet szerszámmal felszerelni,jelen esetben körbe szegecselni.

Szintén a Parkoló Parádé versenyen ezt a dolgot jeleztem írásban a vezetőségnek,aki mint már írtam nem a megszokott emberekből állt,így az a versenyző akinél az oldalablak szegecselt volt ki, lett zárva!

Nem a szabályoknak megfelelő volt a versenygépe,megjegyezném,hogy az én időm jobb volt nála a versenyen,tehát nem azért volt az óvás,hogy előbbre kerüljek a dobogón,mint egyesek már tettek ilyet is!

Ezek után jött a következő verseny,az oldalüveg ugyan úgy körbe volt szegecselve,de mivel megint a "szokásos"team vette át indulhatott a versenyen.

Sajnos még a legelején kiszakadt a futóműve így nem ért célba.

Megjegyzem jobb is!

Majd következett a Kakucsi záró futam,ahol még mindig nem volt semmi változás az oldalüvegen,szóltunk a gépátvételen,"nincs rá idő átnézni" volt a válasz,a szokásos gépátvevőtől!

Majd a verseny végén ismét írásban jeleztem,megjegyzem ismét jobb volt az időeredményem,a helyezésemet nem befolyásolta ismét ez a dolog!

Ekkor ez a kedves versenyző egyszerűen kitépte az oldalüveget(plexit)úgy,hogy a fele bent maradt.

A Tisztelt vezetőség ezt így elfogadta,az óvásomat elutasította,ráadásul félre vezettek,mert azt mondták,"majd"adjak be felülvizsgálati kérelmet.

Csak azt nem mondták,hogy még ott egy órán belül kell ezt megtennem,így szerintük kicsúsztam a határídőmből,mert én csak a versenyt követő hétfőn adtam be,amire a mai napig nem kaptam hivatalos állásfoglalást,holott a szabályok leírják mi a helyes,ill.ez a versenyző etért már egyszer ki lett zárva!

Ezeket csak azért bátorkodtam leírni,hogy ha esetleg valaki nem ismerné a konkrét tényeket, legyen némi rálátása,miért is vagyok én kötekedőnek kikiáltva.

Továbbra is ki fogok állni az igazságért,és kérem a vezetőséget,hogy a szabályokat mindenkire egyformán alkalmazzák,különösen a mostani,kicsit módósított szabályok miatt is,mert akkor lehet tiszta a játék és sportszerű!

 

Ui.Természetesen ezt az írásomat is mentem,ha esetleg "véletlen"törőlnék

#1099 zozo 2020-02-19 09:18:41

Tisztelt Sporttársak!

 
Szeretnék hozzá szólni ha megengeditek az előttem szólókhoz, az itt kialakult szituációkkal kapcsolatban.
Én úgy gondolom ha valakinek van véleménybeli különbsége az nem feltétlen azt takarja,hogy valamit bomlasztani szeretne vagy netán bizonyos baráti társaságnak a játékát elszeretné rontani.
Annyira mindegyikünknek fel kellene NŐNI a feladathoz, hogy versenyezni és küzdeni csak tisztességesen, a szabályok betartása mellett, illetve nagyon lényeges annak mindegyikünkre EGYFORMÁN vonatkozóan ELLENŐRIZVE és ÉRTELMEZVE legyen.
Nem értem. hogy egy szabálykiírásnak 2020.febr. 19-én a jelenlegi tudomásom szerint miért még csak tervezett és miért nem pl.2019 decemberében lett véglegesítve, esetleg megkönnyítve a következő évre vonatkozóan a szabályok jobban megemésztését és adva időt az autók építésére.
Nagyon lényegesnek tartanám,hogy esetleg a versenyzők valamilyen módon jobban tudjanak kommunikálni a szakág vezetőivel és a bajnokság rendezőivel, mert ez csak előre tudná vinni a dolgokat és talán a félre értelmezett nézet eltéréseket kitudná simítani.
Nyilván mindenki nem lehet MINDENKI barátja, de talán lehetünk egymással tisztességesek és korrektek!
Én nem szeretnék személyeskedni, de én igenis feltudom vállalni, hogy Felfalusi István a barátom(remélem még van egy jó pár ember) és egyben azt is,hogy akik itt indulnak a bajnokságban mindenkit( aki nem tartozik a nyájba) akkor is TISZTELEM,ha még nem is értek mindenben Velük egyet, azért mert mindegyikünknek hasonló a a hobbija(AUTÓSPORT)!
 
Tisztelettel: Gajdos István
 
#1098 Fefa 2020-02-18 20:46:27

-válasz Ördög_Papa üzenetére #1097-

Kedves Ördog Papa!

Hidd el nekem, semmi mást nem szeretnék,hogy azokat a szabályokat amiket velem is betartatnak, másnál is így alkalmazzák!Elfogadom, ha sok embernek nem tetszik a stílusom,talán azért van pár ember,aki nem ellenségnek tekint, mint TE, vagy más!A családias hangulatot nem én bomlasztom,és nem hiszem, hogy valami nagy bűnt követtem volna el! Egy darabig még maradnék,remélem ez nem akkora bűn?

 

 

#1097 Ördög_Papa 2020-02-18 19:35:45

-válasz Fefa üzenetére #1096-

 Kedves Fefa.

Nem tisztem védeni az oszak és a szakág vezetést, de engedd meg, hogy elmondjam észrevételem veled kapcsolatban!

Ez egy amatőr versenysorozat, melyen minden versenyző önként vesz részt, mindenkori versenyszabályzat szerint. Azok a versenyzők, akik beneveznek a versenyre vagy sorozatra, azok ezeket a szabályokat elfogadták.  Ez a társaság egy jó hangulatú baráti társasággá nőtte ki magát az elmúlt 15 év során. Véleményem szerint a te hozzászólásoddal, viselkedéseddel kilógsz ebből a csapatból, ezért is van az, hogy legtöbbszőr magaddal levelezel, mert nem értenek egyet veled a versenyző társak. Neked sűrűn vannak problémáid akár a versenyzőtársakkal, akár a szakág vezetéssel, ezért én azt javasolnám neked, hogy próbálj más versenysorozatban versenyezni. Hátha ott jobban hallgatnak rád. 

ui: úgy gondolom, hogy rajtad kívül senki sem tartozik a "nyájba"!

Sporttársi üdvözlettel: Ördög István.

#1096 Fefa 2020-02-18 11:54:52

Egyébként tök jó,így magammal írogatnom!

Ez jó tükör arról,ami itt van!

De ez van,nem lehet rajta csodálkozni.

Közben jutnak eszembe gondolatok,például,mivel megszűnt az abszolút értékelés,a vándor serleg sorsa vajon mi lesz?

Amit eddig a szlalom abszolut bajnokai vihettek haza egy évre.

Tudomásom szerint a P csoport tagjai beleegyezésüket adták ennek a szabálynak a bevezetésére. Vajon tudták mire adják a szavazatukat?

Ezzel a húzással tényleg egy proto kategóriás gép veszíthet az értékéből,holott technikailag,jelenleg ezek a top csúcsgépek.Velük nem lehet bajnokságot nyerni,csak kategóriában innentől kezdve,hiába a leggyorsabb gépek.Így most akár több millát is bukhat,aki ezt a gépét(proto)szeretné eladni.

Azért ezt nem gondolta át az a pár ember,aki ezt megszavazta,áldását adta erre,szerintem.

Ugyan van még némi esély,hogy a ST észbe kap,és rájönnek,mennyire érdekes szabályt is akarnak itt bevezetni,tehát még van remény!

 

#1095 Fefa 2020-02-18 00:10:59

Ezek szerint mindenki ért és tud mindent,és minden nagyon jó így? 

#1094 Fefa 2020-02-16 17:16:02

-válasz peugeotmaxi üzenetére #1092-

Kedves P.Csaba!

Elmondanád mi a problémád velem?

Mert háromszor szólítottál meg a hozzászólásoddal,de a ténybeli válaszok helyett,mindig a személyeskedésed volt a fő tartalom,semmi egyéb!

Mert ha van velem valami konkrét bajod,azt ird már ide le légyszives,jó lenne tudnom.De majd úgy is találkozunk élőben,ha ide nem tudod leírni,remélem ott négyszemközt képes leszel bővebben elmesélni a problémádat velem kapcsolatban !

ÉRDEKELNE!!