Dokumentumok

( PDF, DOC formátumban letölthetők )


  • MSzB alapkiírás 2020,
  • Versenynaptár 2020,
  • Aktuális versenykiírás,
  • Supplementary Regulation,
  • Nevezési lista / Entry list,
  • MSzB ponttáblázat 2020,
  • FIA CEZ ponttáblázat 2020,
  • Licenckérő lap,
  • Versenyzői jelentkezési lap,
  • Napi licence kérő lap,
  • CEZ Entry Form,
  • FIA CEZ kiírás (En),
  • FIA CEZ kiírás (Hu),
  • FIA CEZ Calendar (En),
  • FIA CEZ SPC technikai szabályzat,
 
Neomedical Bt.
www.duen.hu

Bejelentkezés, regisztráció

Fórum, vendégkönyv


#1120 ceber 2020-03-24 17:08:19

 Sziasztok !

Ha valakinek van türelme végignézni. A kezdetek nekem.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=103&v=tsKwWg-Ynyk&feature=emb_logo

Üdv. Géza

 

#1119 Ákos 2020-03-24 08:39:37

 Tisztelt sporttársak! Mindig olvasgattam a fórumot, nehezen veszem rá magam az ilyen jellegű párbeszédekre de hogy újra elindult így most megteszem. Ez jóformán csak a FeFa kedvenc elfoglaltságát jelzi, amit leszűrtem a követk.: Érdemes lenne külön egy FeFa kategóriát beiktatni, de szívesen részt vennék egy általa rendezett versenyen is mivel rengeteg ötlettel rendelkezik. Sajnos a 2 ütemű tuninggal kapcsolatban hiányosak az ismeretei. Szerinted ha én lemásolnám a Sziklai hengereinek ablak nyílásait, ne adj isten körbevenném víz hűtéses burkolattal akkor protó lennék? A 4ütemüdet ha másik vez.tengellyel töltöd meg akkor meg kellene óvjalak? A legutolsó versenyre is csak kíváncsiságból vittem el az összetákolt, méteres gázból kiszedett trabimat. 10kg meg a 3mm plexi hiányzott hogy értékelhető legyek, de mérték a futamaim. Az elején nem tudtátok a Gajdossal, hogy csak autózom, öröm volt számomra látni hogy próbáltatok ki óvni. SZÉGYEN!!! Sok volt az a 8-10 mp. egy tákolt trabitól. Remélem és szeretném a jövőben látni, hogy fórumon eltöltött idődet inkább az autód vagy magad fejlesztésére fordítod. Sporttársi Üdvözlettel: Kandikó Ákos

 

#1118 Fefa 2020-03-22 15:52:06

Üdv mindenkinek!

Örülök,hogy ismét működik a forum!

Meg is ragad am az alkalmat,ha valaki keresne egy

jó versenyautó alapot,az jelezze!

 

https://www.facebook.com/marketplace/item/239219090807026/ 

#1117 hrtcsabi 2020-03-21 20:05:17

 MSzB alapkiírás 2020 


Tartalom
PREAMBULUM ..............................................1
ÁLTALÁNOS Szabályok..................................2
1. Meghatározások .........................................2
2. Kategóriák ..................................................3
3. Büntetések..................................................3
4. Nevezések..................................................4
5. Gépátvétel ..................................................4
6. Óvás ...........................................................4
7. Pontozás......................................................5
8. Versenyzői licencek.....................................5
MSzB Technikai Szabályok .............................5
9. Széria autók („S” csoport) ...........................5
10. Túra autók („T” csoport) ............................6
11. Zöld kategória („ZK”) .................................7
12. Prototípusok („P” csoport, E1, E2) ............7
13. Egyéb technikai szabályok: .......................7
14. Márkakupák ..............................................8
Sportszabályok ...............................................8
15. MSzB irányelvei.........................................8
16. Regisztrált, amatőr szlalom versenyek
irányelvei (rendezők részére) ..........................8
17. 2021-es tervezett szabályok......................9

PREAMBULUM
A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (továbbiakban: MNASz) meghirdeti, és egyben kiírja 2020. évre a Magyar Szlalom Bajnokságot (továbbiakban: MSzB.).
Az MSzB célja a kulturált, sportszerű szlalom versenyzés elterjesztése, népszerűsítése tömegsport és professzionális jelleggel a versenyzők között.
A bajnokság szerződéses szervezője (promótere) a Hegcsi Kft.
A bajnokság pontgyűjtő rendszerben kerül lebonyolításra a 2020. év során, a sorozatba bejegyzett versenyeken indulók számára. Az események során a versenyzők elért eredményeik alapján pontokat szereznek, mely alapja az év végi értékelésnek és díjazásnak. A sorozatnak önálló sportszabálya a jelen kiírásban szereplő kitételeken kívül nincs. Az események a versenyrendezők saját kiírásában szereplő előírások szerint kerülnek megrendezésre.

A Szlalom Szakág elfogadja és betartja az FIA és az MNASz általános, valamint vonatkozó szabályait.

#1116 hrtcsabi 2020-03-21 19:14:34

 MSzB alapkiírás 2020/1. fejezet


ÁLTALÁNOS Szabályok
1 Meghatározások
1.1 Az MSzB sorozatban azon rendezvények számítanak bele: - amelyekre 2020. január 1. és 2020. december 31-e között kerül sor, - az MNASZ naptárában szerepelnek, - az adott verseny kiírását és a biztonsági tervét a Rendező a rendezvényt megelőzően legkésőbb 30 naptári nappal - FIA CEZ verseny esetén 45 naptári nappal - korábban a Szlalom Szakági Bizottságnak (SzSzB) és a Biztonsági Bizottságnak elküldte, - az így elküldött dokumentumok az SzSzB és a Biztonsági Bizottság által elfogadásra kerülnek. Továbbá a rendezvény hivatalos végeredményét, - mely tartalmazza az adott rendezvény abszolút és a géposztályok szerinti eredménylistáját, versenyzőnként feltüntetve benne a résztvevők nevét, a gépjármű típusát, és géposztályát, és az elért összesített időeredményt – a verseny eredményhirdetését követő 96 órán belül megküldi az SzSzB és a Titkárság részére.
1.2 Az MSzB futamaira nevezhet minden magyar állampolgár, és minden olyan Európai Uniós állampolgár, aki a saját ASN-jétől engedélyt kap, és licenccel vagy amatőr versenyzői igazolvánnyal rendelkezik.
1.3 Az MSzB sorozatban versenyzőként azok a magán-személyek kerülnek értékelésre, akik a 8. fejezetben meghatározott feltételeknek megfelelnek.
1.4 Az MSzB tisztségviselői:
Sportfelügyelő: min.                1 fő
Versenyigazgató:                    1 fő
Vezető Technikai ellenőr:        1 fő
Időmérés vezetője:                  1 fő
Adminisztratív átvétel vezető: 1 fő
Sportbírók vezetője:                1 fő
1.5 Az MSzB-ben azok a versenyzők kerülnek értékelésre, akik olyan járművekkel vesznek részt a sorozatban, amelyek az érvényes magyarországi jogszabályok szerint közúti gépjárműnek minősülnek, zárt vagy nyitott biztonságosnak minősíthető karosszériával rendelkeznek (ide tartozhatnak a 3,5 tonna alatti tehergépjárművek is). Értékelésre kerülnek még az egyedi építésű, zárt vagy nyitott karosszériával rendelkező autók is.
1.6 A versenyek zártpályás, szilárd burkolatú területen kerülnek megrendezésre.
1.7 Rendelkezni kell, lehetőleg szintén szilárd burkolatú depóval, ahol a versenyautók megérkezésüktől a díjkiosztó végéig tartózkodnak.
1.8 Itt zajlik a gépátvétel és a nevezési folyamat egy része.
1.9 A versenyek szabályait az Alapkiírás és az adott verseny kiírása határozza meg. Ha a versenykiírás másként nem rendelkezik, akkor: a helyi rendezőség által kijelölt pályát a megadott haladási iránynak megfelelően, a legrövidebb idő alatt kell teljesíteni. Minden induló legalább háromszor teljesítheti a pályát, és az értékelésbe kizárólag a megrendezett futamok száma -1 futam összetett időeredménye számít az esetleges büntetésekkel. Ha a versenyző önhibáján kívül akadályoztatva van a pálya teljesítésében, újra teljesítheti a futamot. A versenyautóban a versenypályán maximum 2 fő tartózkodhat. Az utasnak is meg kell jelenni az adminisztratív átvételen, ki kell tölteni a felelősségvállalási nyilatkozatot. A kapott karszalagot a verseny végéig használni kell. A pályán max. 5 cm-re leengedett oldalüveg, min. „E” jelű bukósisak, bekapcsolt biztonsági öv, zárt lábbeli a vezetőnek és az utasnak is KÖTELEZŐ! A versenyzők rajtoltatása szigorúan a rajtlista szerint történik.
1.10 Az MSzB futam: - 200 méternél hosszabb egyenest, tolatási elemet nem tartalmazhat a kialakított versenypálya. - A versenypálya hossza minimum 1000 méter maximum 6000 méter lehet.
1.11 A verseny rajtja előtt versenyzői eligazítást kell tartani, melyen minden versenyzőnek kötelező a részvétel.
1.12 Időmérés: Az MNASz által elfogadott fotocellás időmérő és értékelő rendszer, ami legalább 1/100 másodperc pontossággal mér.
1.13 A versenyek helyszínei, időpontjai: az MNASz versenynaptár és a versenykiírás szerint.
1.14 Az év végi pontszámításkor, minden versenyzőnél, az a verseny melyen a legkevesebb pontot szerezte levonásra kerül a gyűjtött pontokból. Ebbe beleszámít az is, amikor egy versenyző nem indult, vagy kiesett egy versenyen. Ha a versenyzőt kizárják egy versenyről, vagy a verseny ideje alatt eltiltás alatt áll, akkor az nem számít bele a levonásba.
1.15 Költségek:
Nevezési díj maximuma (lefelé el lehet térni): MNASz 2020-as díjtételei szerint.
Versenyzői bejegyzési díj, licenc díj: MNASz 2020-as díjtételei szerint.
Verseny bejelentési díj rendezőknek: MNASz 2020-as díjtételei szerint.
Felelősség biztosítás: MNASz 2020-as díjtételei szerint.
1.16 Az MSzB futamonként és év végi összesített eredmények alapján kerül értékelésre a kategóriák szerint.
1.17 Díjazás futamonként és az év végén: díjkiosztó keretén belül a kategóriánkénti 1-3 helyezettek serlegdíjazásban részesülnek.
1.18 Csak akkor értékelhető az év végi értékeléskor a versenyző bármely értékelésben, ha az adott évre kiírt bajnoki futamok minimum 50%-án elrajtol. (páratlan számú futamok esetén felfelé kerekítünk, pl.: 7 futam esetén 4 versenyen kell részt venni bármely értékelésben). Például 7 futamon 7 különböző kategóriában induló versenyző csak a másodlagos kategóriákban pl. női értékelésben kerülhet a bajnokság helyezettjei közé.
1.19 Az év végi értékeléskor három divízióban hirdetünk Magyar Szlalom Bajnokot: - Széria, - Túra, - Prototípus Performance Factor. Mindhárom divízióban a kategória pontok összege adja a sorrendet az 1.14 szerint.
1.20 A rajtszámok a 2020-as évi bajnokság 1. futamán a 2019-es bajnokság abszolút sorrendje alapján kerülnek kiosztásra 1-15- ig. A további rajtszám kiosztásokat a szakág határozza meg.
1.21 Minden további futamon az állandó rajtszámokat a szakág határozza meg.
1.22 A versenyautó jobb és bal oldalán kell biztosítani helyet az 1-1 db álló, A4 méretű, öntapadós rajtszámnak.
1.23 A rajtszámokat nem kötelező felragasztani az autóra, de a versenyzőnek kell gondoskodnia arról, hogy a verseny teljes ideje alatt a versenyautón jól látható legyen a rajtszám.
1.24 Ha egy autón több rajtszám szerepel, akkor gondoskodni kell a nem használatos rajtszám(ok) jelöléséről (áthúzás, letakarás, stb).

#1115 hrtcsabi 2020-03-21 19:04:08

 MSzB alapkiírás 2020/2. és 3. fejezet


2 Kategóriák
2.1
Kategória meghatározások a mellékelt technikai szabályzat szerint.
2.2 Az egyéni versenyek az alábbi (géposztályokban) kategóriákban kerülnek kiírásra:
Túra 1000 cm3 alatt                         T1
Túra 1001-1400 cm3 között             T2
Túra 1401-1600 cm3 között             T3
Túra 1601-2000 cm3 között             T4
Túra 2001 cm3 felett                        T5
Széria 1001 cm3 alatt                      S1
Széria 1001-1400 cm3 között          S2
Széria 1401-1600 cm3 között          S3
Széria 1601-2000 cm3 között          S4
Széria 2001 cm3 felett                     S5
Női kategória                                    NK*
Junior kategória                               JK
Senior kategória                              OB
Zöld kategória                                  ZK*
Prototípus Performance Factor1     PF1
Prototípus Performance Factor2     PF2
Prototípus Performance Factor3     PF3
Street kategória                               STR
*Az adott kategóriában legalább 5 bajnoki nevezés szükséges.
2.3 A versenykiírás rendelkezhet a kategóriák összevonásáról, de kettőnél több kategória nem kerülhet összevonásra.
2.4 Márkakupák: A technikai szabályzatban leírtak szerint. Csak E jelölésű gumiabroncs használható. Bármilyen autós klub igénye alapján indítható kategória min. 5 bajnoki nevezés esetén.
2.5 Zóna futamok esetén az FIA CEZ szabály szerinti kategóriák érvényesek.
2.6 Street kategória: Napi licenccel, rendszámos autóval, E jelölésű gumiabronccsal, csökkentett nevezési díjért lehet ebben a kategóriában nevezni, de nincs benne a versenyző semmilyen értékelésben. A versenykiírás tartalmazza a street kategória nevezési díját. A verseny rendezője maximálja a street kategóriában elfogadható nevezések számát.

3. Büntetések
3.1 Az időbüntetések mértékét a Versenyigazgató szabja ki, a Sportfelügyelő hagyja jóvá.
3.2 Pályalevágás korrigálás nélkül: adott körből kizárás.
3.3 Pályatévesztés (bója kerülési irány) korrigálás nélkül: 20 mp-es időbüntetés
3.4 Bójadöntés 2 mp-es időbüntetés.
3.5 A versenykiírásnak tartalmaznia kell, hogy a parc fermébe / depóba történő beállásnak meddig kell megtörténnie. Amennyiben a versenyző meghaladja a kiírt időpontot, úgy az összesítésben a legjobb köridejéhez 10 mp-es időbüntetés hozzáadódik.
3.6 STOP zónában a megállás kötelező. Elmulasztása 5 mp-es időbüntetés. STOP Zóna: a STOP tábla előtt és után, fehér vonallal jelölt, 3-3 méteres terület!
3.7 Az eredeti rajtidőhöz képest 15 perces késés a futamból való kizárással jár.
3.8 A Versenyző a rajtnál nem jelenik meg időben (nem jelzett): 5 mp-es időbüntetés. Amennyiben a rajtideje előtt jelzi a kését, úgy 15 perc szervizidő áll rendelkezésére. Ezen időn belül jelezheti szándékát a kör megkezdésére.
3.9 A rajtvonalhoz való beállást a rajter határozza meg. Második figyelmeztetés a nem megfelelő beállásra 5 mp-es időbüntetés.
3.10 Ha elrajtolás után az oldalablak lehúzásra kerül az 5 cm-es határ alá, az 10 mp-es időbüntetés.
3.11 Szúrópróbaszerű alkohol és drogteszt pozitív eredménye esetén aktuális versenyből történő azonnali kizárás!

#1114 hrtcsabi 2020-03-21 18:54:17

 MSzB alapkiírás 2020/4. 5. és 6. fejezet

4 Nevezés
4.1
Nevezni a futam hetének keddi nap 24 óráig lehet.
4.2 A bajnokság hivatalos weboldalának nevezési menüpontja alól on-line módon is lehet nevezést leadni az ott meghatározott versenyekre. A link:(www.autoszlalom.hu/nevezes.php).
4.3 A nevezésnek tartalmaznia kell a nevet, lakcímet, telefonszámot, e-mail címet, a versenyautó típusát, hengerűrtartalmát.
4.4 A papír alapú nevezést az adminisztratív átvételen kell leadni, ahol a licencet, amatőr versenyzői igazolványt is be kell mutatni ellenőrzésre.
4.5 Junior versenyzők esetében szülői felelősség vállalási nyilatkozatot kell kitölteni, amely csak az adminisztratív irodán található.
4.6 A futamokra a helyszínen is lehet nevezni, 1,5 szeres nevezési díj mellett! A nevezési díjat minden esetben a helyszínen fizeti meg a versenyző a rendezőnek.
4.7 A gépjármű csak a hengerűrtartalma szerinti géposztályba sorolható, un. felnevezés nem lehetséges.
4.8 A nevezési lapot olvashatóan és hiánytalanul ki kell tölteni.
4.9 A versenyzők a jelentkezési lap aláírásával kijelentik, hogy az MSzB versenyszabályzatát betartják és a sportágnak megfelelő magatartást tanúsítanak.
4.10 A versenyen mindenki a saját felelősségére vesz részt, a rendezők felé semmi követelést és kárigényt nem nyújthat be.
4.11 Szándékos károkozásért az anyagi felelősség a versenyzőt terheli.
4.12 Jelen szabályozást és az adott versenyen kiadott egyéb szabályokat elolvasta, azokat megértette, amit a nevezési lap aláírásával igazol.

5. Gépátvétel
5.1 A gépátvétel a helyszínre érkezéskor történik.
5.2 Felülvizsgálatra kerül az autó kategóriájának megfelelő műszaki és biztonsági berendezések és felszerelések megfelelősége.
5.3 Gépátvétel után a versenyző elhelyezi az autóját a parc fermében / depóban.
5.4 A gépátvételen rajtkész állapotú (gumik, lökhárítók) autóval kötelező a megjelenés.
5.5 A gépátvételen kerül átvételre a biztonsági felszerelés (bukósisak, ruházat) is.
5.6 A gépátvételre a versenyző(k)nek kell a versenyautó(ka)t vinni.
5.7 A technikai bizottság átnézi és átveszi az autót. Ezzel párhuzamosan kerül feldolgozásra a nevezési lap, és meghatározásra a kategória és a rajtszám
5.8 A versenyző a kitöltött nevezési lappal befárad a versenyirodába, és megteheti a nevezését.

6. Óvás
6.1
Az időmérés ellen óvásnak helye Nincs!
6.2 A ténybírói (pályabírói) jegyzőkönyvek ellen óvásnak helye Nincs!
6.3 Az általános vagy technikai óvás a versenynap folyamán bármikor, illetve az ideiglenes eredménylista kifüggesztését követő 15 percen belül, a versenyirodán írásban nyújtható be.
6.4 Az óvási díj az általános és a technikai óvás esetén MNASZ Díjtáblázat szerint.
6.5 A bontás költségeinek fedezésére kaució állapítható meg. A kaució mértékét a Sportfelügyelő testület határozza meg a vezető technikai ellenőr véleménye alapján.
6.6 Az óvási díjat az óvás benyújtásával egy időben kell készpénzben, magyar forintban megfizetni.
6.7 Amennyiben a benyújtott óvás vizsgálatának eredménye az Óvó fél álláspontját igazolja, akkor az óvási díj teljes mértékben visszafizetendő a részére.
6.8 Általános és a technikai óvást a Sportfelügyelő bírálja el a Versenyigazgató és a Vezető technikai ellenőr jelentése alapján.
6.9 Az óvás folyamata az MNASZ Általános Sportszabályzat és Előírások alapján történik.

#1113 hrtcsabi 2020-03-21 18:44:23

 MSzB alapkiírás 2020/7. és 8. fejezet

7. Pontozás

7.1 Adható pontok:

 

Kategória pontozás

Pontok

 

 

1. hely

20

 

 

2. hely

16

 

 

3. hely

12

 

 

4. hely

10

 

 

5. hely

8

 

 

6. hely

6

 

 

7. hely

4

 

 

8. hely

2

 

 

 

 

 


7.2 Minden verseny utolsó megtartott futamában elért eredmény (büntetésekkel növelt) alapján bónuszpontok járnak. Kategória értékelésben: 1.hely 2 pont Szervizidő kérés, rajtsorrendtől való eltérés esetén bónuszpont nem adható.
7.3 Minden kategóriában 5, vagy annál több induló esetén adható a teljes pontszám. Tehát 4, vagy annál kevesebb induló esetén a pontok fele adható. Amennyiben 4, vagy annál kevesebb induló van egy adott kategóriában, de a versenyző a verseny értékelésében a hivatalos, végleges eredménylista első felében található, akkor megkapja a kategória helyezésének megfelelő teljes pontszámot. Pl.: S1-ben 4 induló van, de az S1 3. helyezett versenyzője a 61 fős mezőnyben az abszolút 30. helyen végez. Ebben az esetben megkapja a 3. helyért járó teljes pontszámot. Ha azonban abszolút 31. helyen végez, akkor már nem kapja meg, csak a teljes pontszám felét.
7.4 A márkakupák pontozása a kategória pontozásoknak megfelelően számítódik.
7.5 Pontegyenlőség esetén a több első helyezés a döntő.
7.6 Ha ez sem vezet eredményre, akkor a több jobb helyezés szerint alakul a sorrend.
7.7 Ha ez sem vezet eredményre, akkor az első közös versenyen az egymás ellen elért jobb helyezés a döntő.
7.8 Ennek hiányában a Promóter dönthet az osztott helyezés (pl.: több második hely) kiosztásáról.


8. Versenyzői licencek

8.1 A Nemzeti és nemzetközi licenc jogosít az FIA CEZ naptárában szereplő bármely nemzetközi szlalom versenyen, valamint az MSzB, illetve bármely külföldi nyílt bajnokság rendezvényein versenyzőként való részvételre.
8.2 A Nemzeti és nemzetközi licenc érvényes valamennyi kategóriában történő indulásra.
8.3 Nemzeti és nemzetközi licencre jogosultak azok a versenyzők, akik a licenckérő lapot leadják a Nevező egyesület felé, a licencdíjat befizetik, sportorvosi engedélyük van a sportoláshoz, és a Szlalom Bizottság jóváhagyja a licenc kérelmüket. A nevező egyesület az MNASz e-ügyviteli rendszerében (https://eugyvitel.mnasz.hu/) igényelheti a licencet.
8.4 A Nemzeti és nemzetközi licenc kötelező: A „P” csoportban nevező versenyzők részére.
8.5 A Napi licenc jogosít az MSzB versenyein versenyzőként való részvételre.
8.6 A Napi licenc bajnoki pont szerzésre nem jogosít!
8.7 A Napi licenc érvényes valamennyi kategóriában történő indulásra, kivéve P csoport.
8.8 A Napi licencre jogosultak azok a versenyzők, akik az adott versenyen a licenckérő lapot kitöltve leadják a Nevező egyesület felé, és az MSzB jóváhagyja a licenc kérelmüket.
8.9 Az Amatőr versenyzői igazolvány (MSzB versenyzői regisztrációs kártya) jogosít az MSzB versenyein versenyzőként való részvételre.
8.10 Az Amatőr versenyzői igazolvány érvényes valamennyi kategóriában történő indulásra, kivéve P csoport.
8.11 Az Amatőr versenyzői igazolványra jogosultak azok a magánszemélyek, akik az MNASz e-ügyviteli rendszerében (https://eugyvitel.mnasz.hu/) az Amatőr versenyzői igazolványt megigényelték, a kártya díját befizették és a Szlalom Bizottság jóváhagyta az igénylést.
8.12 Az Amatőr versenyzői igazolvánnyal rendelkező versenyzők is tudnak pontot gyűjteni az MSzB-ben.

#1111 hrtcsabi 2020-03-21 18:26:24

 MSzB alapkiírás 2020/9. és 10. fejezet

MSzB Technikai Szabályok

9. Széria autók („S” csoport)
9.1 Cél az autó eredeti állapotának megőrzése!
9.2 Engedélyezett autók: B-s jogosítvánnyal vezethető, közúti közlekedésre alkalmas autók.
9.3 Minden „S” csoportos autó az első versenyén fényképes dokumentálásra kerülhet, amelyet az év során folyamatos ellenőrzés alatt tart a technikai bizottság képviselője.
9.4 A karosszéria a gyári sorozattal megegyező, erősítések nélkül, a felhasznált anyagoknak gyárinak kell lenni.(pl.: sárvédő, ajtóborítás). Első toronymerevítő engedélyezett, de csak az oldható kötésű (csavarozható).
9.5 Világító, jelző berendezéseknek, gyári lökhárítóknak, belső mindennemű kárpitoknak (kivéve kalaptartó), a szállítható személyeknek megfelelő darabszámú üléseknek (hátsó üléssornak is) helyükön kell maradni.
9.6 Szélvédő és ablakok: plexire, vagy más anyagra cserélni nem lehet. Fóliázás a közúti közlekedés szabályainak megfelelően engedélyezett.
9.7 Ajtók, csomagtér és motorháztető: Pótrögzítések felszerelhetők.
9.8 Motor: Semmiféle átalakítás nem engedélyezett. Nem indulhatnak nem típus azonos motorral szerelt autók. Nem típus azonos pl.: Opel Astra 1.4-be házilag szerelt Opel Astra 1.6-os motorblokk, még ha az gyári kivitelben létezik is.
9.9 Üzemanyag ellátó egység, porlasztó ill. befecskendező rendszer: csak gyári lehet. Levegőszűrő és a hozzátartozó ház szabadon választható, megléte nem kötelező. Az üzemanyag ellátó rendszer azon elemei, amelyek az égéstérbe bejutó üzemanyag mennyiségét szabályozzák, módosíthatók (fúvóka, sw kalibráció „chiptuning”).
9.10 A turbó és egyéb feltöltő rendszerek csak gyáriak lehetnek.
9.11 Kipufogó rendszer: Leömlő és a katalizátor széria kell, hogy maradjon. A katalizátor után a kipufogó rendszer módosítható, megengedett max. zajszint: 98 dB(A).
9.12 Hajtáslánc: Tengelykapcsolón, váltón és differenciálműben semmiféle átalakítás nem megengedett.
9.13 Fékrendszer: Csak a gyári használható. A kézifék módosítható.
9.14 Kormányzás: Csak az eredeti kormánymű használható. Kormánykerék szabadon válaszható.
9.15 Futómű: Gyári méretű és kialakítású egységeket lehet csak használni. Mozgó alkatrészeknek (gömbcsuklók), gumiszilenteknek gyári anyagúaknak kell lenni. Mindenféle nyomtávszélesítő tiltott.
9.16 Felfüggesztés: Lengéscsillapító és rugó cserélhető, de úgy, hogy a bekötési pontoknak gyárinak kel maradnia (kerékagy, toronyház, kormánymű, stabilizátor kar).
9.17 Akkumulátor, Üzemanyag tartály: Helye nem változtatható a gyári kialakításhoz képest és az üzemanyagtartály mérete, anyaga sem módosítható.
9.18 Kerék és gumiabroncs: Keréktárcsa az eredetihez képest +/-2 collal változtatható. A gumiabroncs méretei szabadok, keréktárcsa ET értéke tengelyenként szabad. Mind a négy komplett keréknek ugyanolyan méretűnek és átmérőjűnek kell lenni, kivéve ha eredetileg eltérő méretűvel szerelték a járművet. Csak E jelű gumi használható. A pótkerék elhagyható.
9.19 Tűzoltó készülék: Kézi tűzoltó készülék beszerelése engedélyezett, amennyiben megfelel az FIA J függelék 253.7-nek.
9.20 Ülés, Biztonsági öv: Széria üléssel, a széria 3 pontos öv elfogadott. „E” jelzéssel ellátott Sportülés vagy FIA homológ; lejárt homológ ülés beépítése engedélyezett. A fenti ülésekhez minimum 4 pontos, „E” jelölésű; érvényes FIA; vagy 5 évnél nem régebben lejárt FIA homologizációjú öv használata kötelező. Az öv és ülés rögzítése az FIA J. függelék 253. cikkelye szerint kötelező.
9.21 Világítás: Pótlólagos lámpák felszerelése engedélyezett, a közúti közlekedés szabályainak megfelelően. 9.22 Az „S” csoportban minden más változtatás a gyári kialakításokhoz képest tilos, kivéve, amit a jelen szabályzat kifejezetten megenged.

 

10. Túra autók („T” csoport)

10.1 Azok az autók, amelyek az „S” csoportba valamely kizáró okból nem sorolhatók.
10.2 Akkumulátor és üzemanyagtartály: Amennyiben az akkumulátor, az üzemanyag tartály, az üzemanyag szivattyú/szűrő az utastérben kerül elhelyezésre, a megfelelő rögzítésről, és a szivárgásmentes lángálló burkolásukról gondoskodni kell. A burkolásnak teljes mértékben el kell választania a fenti elemeket az utastértől. Ha nem az eredeti üzemanyag tartály, vagy nem az FIA által homologizált biztonsági tartály van beszerelve, akkor egyedi készítésű üzemanyag tartály is használható, melynek kapacitása maximum 20 liter.
10.3 Lökhárítók: Az autót kötelező első és hátsó lökhárítóval felszerelni (nem kötelező a gyári kialakítás), karosszéria nyúlványoknak, hossztartóknak takarva kell lenniük.
10.4 Motor: Szabadon választható, de az eredeti motortérben kell elhelyezni és felülnézetben a főtengely eredeti irányát meg kell tartani.
10.5 Karosszéria/alváz: Csavarozott karosszéria elemek, ablakok (kivéve első szélvédő) anyaga változtatható. Módosított anyagú első oldal ablakoknak szerszám nélkül eltávolíthatónak kell lennie és minimális vastagsága 2 mm. A sorozatgyártású fő vázszerkezeteken és az alvázon változtatások az MNASZ Technikai Bizottságával történt előzetes egyeztetés alapján engedélyezettek. Amennyiben a vezető felőli ajtó váza könnyített, és az autóban nincs bukócső, akkor oldalmerevítés beépítése kötelező (oldalmerevítés az ajtóban vagy a karosszériában).
10.6 Bukócső: FIA J függelék 253.8-nak megfelelően engedélyezett.

#1110 hrtcsabi 2020-03-10 21:35:53

MSzB alapkiírás 2020/11. és 12. fejezet

11. Zöld kategória („ZK”)

11.1 Külön csoportban kerülnek értékelésre az elektromos, hibrid, pneumatikus gépjárművek.
11.2 A csoport meghatározás a hajtási rendszerre, illetve az üzemanyagra vonatkozik, ám ettől függetlenül az autók biztonsági kialakítása továbbra is elsődleges szempont.
11.3 Legalább a Túra autókra vonatkozó biztonsági és általános irányelvek a mérvadóak.
11.4 A csoportindítás feltétele a legalább 5 db licenc igénylése a 2020-as évben. Ebben a csoportban NINCS géposztály!

12. Prototípusok („P” csoport, E1, E2)

12.1 Bármely „S”, „T”, „ZK” csoportba nem tartozó, 4 rugózott felfüggesztéssel rendelkező, - Csővázas vagy, - Széria autóból kialakított vagy, - egyedi építésű nyitott, vagy zárt karosszériás vagy, - A karosszéria átalakításával, méretének és súlyának csökkentésével átépített vagy, - Motorkerékpár motorral épített autók, - Érvényes, vagy lejárt FIA besorolással rendelkező autó. pl.: J.függ. 259., 274., 275., 277., 279B., - Nemzeti szabályzatnak igazoltan megfelelő járművek
12.2 A karosszéria merevsége nem veszíthet a gyári kialakításhoz képest az A és B oszlop közötti részen. Ha szükséges (gépátvevő dönti el és jegyzőkönyvezi) utólagos merevítés beépítése kötelező.
12.3 Bukócső: FIA J függelék 253.8-nak megfelelően kötelező.
12.4 Utastér: Ha a motor és/vagy a hajtáslánc az utastérben helyezkedik el, akkor azt/azokat min. 1,5 mm-es falvastagságú fém, kompozit esetén 4 mm vastagságú tűzálló burkolattal kell ellátni a műszaki hiba esetén lehetséges komolyabb sérülések elkerülése érdekében.
12.5 Lökhárítók: Az autót kötelező első és hátsó lökhárítóval felszerelni (nem kötelező a gyári kialakítás), (kivéve E2-SS), karosszéria nyúlványoknak, hossztartóknak takarva kell lenniük.
12.6 Üzemanyagtartály, Akkumulátor, ablakok, szélvédők: A „T” csoportra vonatkozó szabályok szerint.
12.7 Ebben a csoportban a Performance Factor előírásait alkalmazzuk:
www.performancefactor.fia.com,
www.fia.com/performance-factor.
Prototípus Performance Factor1: 1-99
Prototípus Performance Factor2: 100-199
Prototípus Performance Factor3: 200-