Dokumentumok

( PDF, DOC formátumban letölthetők )


 
Neomedical Bt.
www.duen.hu

Bejelentkezés, regisztráció

Fórum, vendégkönyv


#720 hegcsi 2017-02-27 18:39:35

-válasz BerryG üzenetére #719-

 Szia
A MNASz versenynaptárban a július 15re tervezett verseny bizonytalan, a többi fix. Az éves alapkiírás pedig a főlapon elérhető. Ez a változat van beterjesztve a sporttanács elé elfogadásra.
 

#719 BerryG 2017-02-22 20:45:33

 Üdvözlet Slalomosok. Szeretném megkérdezni az illetékeseket, hogy mikorra várható az idei versenykiirás? És az MNASZ jelenlegi versenynaptára mennyire tekinthető véglegesnek? Válaszotok várva, köszönettel. B.Gábor

#718 imp 2017-02-19 22:58:48

 http://mnasz.hu/uploads/documents/22/2017_naptar_20170215_netre.pdf

 

#717 Kloó 2017-02-01 15:22:53

Üdv mindekinek egy pár gondolatot szeretnék megosztani veletek (amatör versenyzökkel )mert ugye azok vagyunk !!! Mivel van magyarországon sport TÖRVÉNY  ezért alkalmazkodnunk kell hozzá  pontosan nem tudom idézni de lényeg a következő ,Bármely szabad idös tevekenység sportolássál összeköthető (ide a technikai  sportok is ide tartoznak )és ezen a rendezvényeken IDÖT MÉRNEK és HELYEZÉSEKIT majd DIJAKAT OSZTANAK  ki, az versenynek minösöl ez, lehet autos találkozó vagy,ló sépség verseny is,a lényeg az VERSENYNEK minösül .Tehát amig mi versenyezgetünk addig a szervezö két oldalról cseszegetik .Az egyik MNASZ  a másik meg mi .És aki versenyt szervez annak mind két oldalhoz  igazodnia kell ,nem egyszerü higgyétek le, több mint 15évig voltam a magyar lovas szövetség birója pálya építője technikai külddötje ,és ezek évek allat  legroszab esetet probálom felidézni . Baleset történt  sérültek mentök, rendörség ,helyszinelés, jegyzökönyv, kihalgatás bekérték a szabályzatot milyen szabályok alaplyán folyt a rendezvény és ettöl a pontol  kezdve fözte a hatóóság a fekete levest  .Ki a felelös .Mai napig tökéletesen emlékszem a nyomózó hatóság kérdésére .Mit tet annak érdekében ,hogy ez a baleset elkerülhetü lehetett volna !!!                                                                

Én ugy gondolom mig mi versenyzök nem csinálunk valami nagy marhaságot és tisztába vagyun a saját határainkon belül maradni ,és azért megyünk versenyröl versenyre mert jó a társaság, és szeretjük az általunk átalakitót vagy akár újjáépített autóinkat ki probálni és  ezt mind saját erönkböl  .De ehhez kellenek olyan szabályok amik egyértelmüek  mind az autókra mind a versenyzökre vonatkozzanak ezért fel kellene venni a verseyzökkel a kapcsolatot miellöt meghoznak egy ujj szabájt olyanok akik csak szemlélöi  egy ilyen versenysorozatnak .A versenyzöknek  nincs képviselöjük??? De hamár hoztak egy uj szabájt azt meg kellene indokolni is hogy miért van rá szükség ? Kik alkotják az ujj szabályokat? Ez a versenyág tőbb kategóriát érint .ésmég több versenyzőt közel 100 fö is lehet 100 fö-re legelább 5-7 képviselőre lenne szükség, egy ujj szabály megalkotását egy egyesületnél napirendre kell tüzni majd meg kell szavazni (ha az eggyesület szavazó képes?) Mikor és hol hozták meg az ujj szabályokat?    Én ugy gondolom valamilyen formában fel kellene venni a kapcsolatott egymással mert ma protó kategoria van szivatva holnap T vagy másik, pedig mideggyik ugyan azon apályán úgyanazon a napon megy   mi a külömbség amatörök vagyun vagy nem  ( Amatöröként indulunk  és profiként füzetünk ,)  Tisztelettel felkérném a versenyző társaimat rázzuk gatyába ezt adolgot   .                                                                                     További szép napot mindenkinek  KLOÓ LÁSZLÓ  FORMULA  F 1000   

 

#716 TrackRacing 2017-02-01 00:24:17

 18 colos slick pályagumik eladók. Részletek: track-racing@freemail.hu

#715 peugeotmaxi 2017-01-31 14:36:01

Szia Csaba,Sziasztok versenytársak!

Nem vagyok egy internetfüggő számitógépes guru,még soha nem írtam egyetlen fórumra sem. Most a protó körüli dolgok miatt úgy érzem nekem is illik pár gondolatot. A Gyuri álltal leirtakkal tökéletesen egyezik a véleményem. A történtekkel kapcsolatban nem is lenne semmi baj, ha nem csak minket érintenének a szabályozások. Nem azért írok hogy a túrásoknak is drágább, körülményesebb legyen a versenyzés, hanem nekünk is olcsóbb,egyszerűbb. Az én autóm is két év alatt készült el, támogatók nélkül, kínkeservesen.Ezek a nem várt plussz kiadások, sportorvosi hercehurcák nem hiányoztak!
De van itt még valami amire szeretnék választ kapni. Ha kiváltottam a Nemzeti B licencet, vettem lejárt homológ overált,a protó autómmal gépkönyv nélkül indulhatok külföldi CEZ futamon? Merthogy hiába van homológ ülésem,övem, a bukócsőről nincs műbizonylatom.Szerintem minden protóban van cső,de egyik sem pappiros /de azért véd!/. Jó pár autónak van szlalom gépkönyve,de szerintem egyikbe sincs a mostani  rally szabályoknak megfelelő méregdrága cső. Jó felkészülést mindenkinek,találkozunk a bolondok napján. Üdv.: Pap Csaba

#714 Pityu 2017-01-30 20:50:01

 Egyetértek a Gyuri álltal leírtakkal!

#713 Vujo 2017-01-30 19:35:39

 Kedves Csabi!

MIvel Söje névszerint megemlített a hozzászólásában, ezért gondoltam, hogy közvetlenül leírom az álláspontomat.

1. Legnagyobb tiszteletem Neked és csapatodnak, amiért ezt a sorozatot életben tartjátok. A célom semmiképp sem a kekeckedés vagy a fölösleges szájkarate, hanem tisztelettel a véleményem és az aggodalmaim elmondása.

2. Álláspontom szerint bizonyos MNASZ döntéskekre reagálnunk kell, mert az MNASZ döntései más amatőr sorozatokban is olyan irányába hatnak, hogy azok amatőr és tömegsport jellegét elveszik. Ráadásul nem lehet előre évekre tervezni sem tecnikai sem személyi feltételek tekintetében.

3. Én olyan amatőr sorazatban szeretnék versenyezni, ahol a pályán jó hangulat uralkodik, a versenyzők barátok, nem pedig ellenségek. Több esetben tapasztaltam már a pályafutásom során, hogy a profi irányba nyomás az intrikák felerősödését, a sponzorokért versengést hozza.

4. Ehhez képest licenc, orvosi vizsgálat lesz kötelező, ami időben és költségben már más dimenzió. Mindemellett értelmét sem látom, amikor 20-as éveikben járó profi sportolók pl. focisták esnek össze a pályán.

5. Az idei szezonra egy 40 éves autót építek két éve, meglehetősen szűkös anyagi keretből, ahogy a pénzem és a szabadidőm engedi. Azért protóban, hogy a saját elképzeléseimet szabadon megvalósítsam, ehhez képest egyre több korlátozást tapasztalok. Persze csak mende-monda szinten, mert sem a CEZ, sem az OSZAK technikai szabályzata nincs még meg 2017-re. 

6. Érdekel, mégis hogyan "szül" meg a sporttanács egy ilyen döntést. 3 ember, aki amúgy semmilyen módon nem kötődik a szlalom szakághoz leül, és kiötli ezt a szabályt? Hátrányba hozza a "P" kategóriát a többihez képest úgy, hogy a bajnokságot pl. T-csoportban induló versenyzők nyerik már évek óta, tehát még csak nem is a P csoport a leggyorsabb. Akkor nem értem, hogy miért éppen minket néztek ki, és milyen terveik és elképzeléseik vannak az MNASZ-es tisztségviselőknek ezzel a sorozattal pl. 5 év múlva. A rally 1- szintű versenysorozat lesz a szlalom is követelményekben és költségben? 

7. Lehet azt mondani, hogy ha nem tetszik lehet máshol indulni. Ezzel szemben szeretnék a szlalom szakágban indulni, amatőrként, ehhez mért követelményrendszerrel és költségekkel. Ez most csak a P- csoportot érinti, ami egyelőre csak pár ember ügye. Mire számíthat a többi versenyző, ilyen alapon bármikor más csoportokra is kiterjeszthetik ezeket a szabályokat?

8. Üdvös lenne, ha nem csak a döntésről tájokoztatnál bennünket, hanem a döntéselőkészítés fázisában taájékoztatnátok és megkérdeznétek a véleményünket is.

9. Tudomásul kell venni, hogy hazánkban kétféle amatőr autóversenyző van. Az egyik a családi kasszából versenyez, a másik pedig sokmilliós szponzorszerződésekkel keres is az autóversenyzésen. A szlalom szakágban mi jellemzően az első csoportba tartozunk, az ilyen döntésekkel a családi költségvetésünkbe nyúltok bele.

Engem mindenképpen érdekel mások véleménye is, csoporttól függetlenül. T-sek, N-esek is szóljatok hozzá kérlek!

Jó egészséget és jó versenyzést kívánok Neked, és minden versenyzőtársamnak.

 

 

#712 Söje 2017-01-28 17:27:12

 Szia Csabi!

Először is köszönöm szépen a válaszodat!

Mivel a válaszod megszólításában (Kedves Sok Versenyző Söje) nem választottál külön a Sok Versenyzőtől, remélem ez csak elírás és nem azt gondolod, hogy egyedül állok a dolgok mögött. Szeretném, hogy tudd, nem akarok én lenni a kötözködő, versenyző, a fórumra Simon István barátom megbízásából írtam, ő személy szerint nem ért a fórumhoz, nem tud beírni... Megkeresése után elmondta, hogy sem ő sem Papp Csaba, Balog Tihamér, Kovács Tamás és Vujovich György nem ért egyet az új szabályokkal, licence rendszerrel. Mind P csoportos versenyzők, mint tudod engem igazából ez nem érint, viszont egyet értésem okán KÉRÉSÜKRE írtam a fórumra.

Az általad boncolt Amatőr Versenyzői Igazolvány (versenyzői igazolvány angolul: licence) a szavak manipuláló játékának ellenére mégiscsak Amatőr Licence, ugyanúgy értelmezhetetlen. Nemzeti B Licence, Napi Licence és az Amatőr Versenyzői Igazolvány mind Licencek, ezt kár túlragozni, ti találtátok ki, legalábbis egyetértetek vele. A Licence mint versenyzői igazolvány a pénzéhes autósportszövetség ellenére mégiscsak egy hivatást igazoló papír, tehát azt igazolja, hogy a versenyző nem hobbyból végzi az adott tevékenységet, hanem hivatásszerűen. Ugyebár a fő lényegre törő különbség a hivatásos és az amatőr között a pénzmozgás iránya, míg a hivatásos az adott tevékenységből pénzt keres addig az amatőr jelen esetben komoly pénzek árán csinálja ugyanazt a tevékenységet, tehát ha a szó valódi tartalmát helyesen használnátok akkor ezzel a versenyzéssel mindannyiunknak bevételhez kellene jutnunk, de sajnos ez nem így van, hanem hatalmas kiadások árán tudjuk űzni ezt a sportot. Tehát ha licencének nevezik, akkor várhatunk valamely anyagi támogatást azoktól akik szerint mi hivatásosak tehát licencesek vagyunk ugye? 

De, hogy ne csak üres nemtetszést kifejező levél legyen ez, van pár dolog amit szeretnénk:


- Letölthető, könnyen megtalálható és értelmezhető technikai szabályzat minimum egy évvel előre. (Ti is megérthetitek, hogy mivel az MNASZ pénzéhes megjelölése ellenére mi nem licences hivatásos versenyzők vagyunk, hanem sok pénz, idő és munka árán magunk építjük autóinkat. Még ha az előzőleg felsorolt hozzávalókból mind megfelelő mennyiségben rendelkezésre is áll, akkor is legalább egy év mire elkészül és megfelelően működik is egy ilyen autó. Ennek eredményeként nem lehet, hogy 2017 januárjában még mindig nincs érvényes technikai szabályzat az idei évre! Lehetetlen egy egy éven át épített autót 1 hónap alatt átépíteni, hogy megfeleljen majd az első versenyre remélhetőleg elkészülő 2017-es technikai szabályzatnak!

-Tűzálló overál használatának megkötése kategória alapján. Mivel egy teljesen széria autó is P kategóriába kerül, ha műanyag hátsó szélesítőíveket kap, ezért ez nem eredményezhet overálhasználatot, vagy kerüljön módosításra a P kategória alapkiírása, és ne jelentsen egy egyszerű műanyag sárvédő P kategóriát, vagy pedig az overálhasználatot kellene átfogalmazni, és az utastérben lévő motorhoz / üzemanyagtankhoz / üzemanyagszivattyúhoz kapcsolni. (Most lehet ellenkezni, de higgyétek el, hogy valóban hobby versenyzők vagyunk, és gondot okoz 50-100 ezer forint kifizetése overálra.)

-Legalább egységes licencek, ha már köteleztek rá. Az előbb említett műanyag sárvédők miatt 10.000 Ft plusz kiadás a többi versenyzővel szemben? Ez nem jogos! Ne is beszéljünk az ehhez a licencéhez tartozó sportorvosi díjról, ami ugye az Amatőr Versenyzői Igazolványhoz nem kell.

#711 hegcsi 2017-01-28 07:21:56

-válasz Söje üzenetére #709-

 Kedves Sok Versenyző Söje

Örülök neki, hogy a 2015 szeptemberi nyílt szakági ülés óta újra jelentkeztél!

- Azt gondoltam, hogy akkor megbeszéltük ’utcai slick’ elnevezést mindenkivel.

- Egyik éves alapszabályban vagy versenykiírásban sem olvashatsz „amatőr licence” meghatározást. Ellenben Nemzeti licence, napi licence, MSzB versenyzői regisztrációs kártyáról találhatsz leírást.

- Én szeretek nyugodtan aludni! Éppen ezért nem vagyok híve a nyílt nap, baleset megelőzési nap, vevőtalálkozók mögé bújtatott eseményeknek. Mert amíg nincs baj, addig nincs baj! Ezt te is tudod! Úgy gondolom, hogy fontos a versenyek számára, hogy MNASz színekben fusson! Ha mindenkinek fontos lenne, akkor fel sem merülne ez a kérdés!

A példákat, ha nézzük:

- 2015-ben 1000 Ft-ot emelkedett a nevezési díj. Igazad van.

- Mi soha nem állítottuk, hogy feltaláltuk a meleg vizet! A gumiszabályt a DSZK-ban láttuk alkalmazni először. Azt a visszajelzést kaptuk, hogy igazságosan működik. Átvettük – kár volt. (Ausztriában még most is működik).

- 2015-ben a két utolsó versenyen élvezhettük a társaságodat. Valószínűleg ez is az oka, hogy nem kaptad meg a kártyádat. Nem mentség, csak tény.

- 2016-ra NEM emelkedett a nevezési díj és a licence díj. A belépős versenyeken a versenyzőknek mérsékeltebb nevezési díj van. A hungaroring egyik versenyén sem engedi a szervizúton történő versenynézést.

- Örüljünk neki, hogy csak 2017-re jutottunk el oda, hogy licencet KELL váltani - részlegesen. Nem kevés munkánk, lobbink van/volt abban, hogy ezt nem vezették be már korábban, minden kategóriára. Mindig próbáltuk a fokozatosság elvét alkalmazni: ajánlott a lejárt homológ, tűzálló ruha használata, ajánlott a bukócső használata. Most a P csoportnak kötelező. Jövőre bővül ez a kör.

Na és a legfontosabb kérdés (hiszen csak itt kérted a válaszadást):

Minden országban, a „helyi MNASz-nek” van joga licenceket kiadni. Így ezek díjai is őket illeti.

Köszönöm!

HCs