Bejelentkezs, regisztrci

Frum, vendgknyv


#1121 Fefa 2020-03-24 20:11:46

-vlasz kos zenetre #1119-

Tisztelt K.Ákos Sporttárs!

Nem tudom ez a kirohanásod mire jó,de mivel név szerint lettem megszólítva,azért reagálnék a szavaidra!

Valóban itt a fórumon nagyon kevés az érdemi hozzászólás,mindenki csak bólogat,és elfogadja a birkapásztorunk akaratát!

Vagy,ha mondjuk nekik nem tetsz szöveg kerl beírásra,akkor egyszeren válasz helyett a törlést választják,ennyit tudnak!

Sajnos elég sok probléma van ebben a szakágban,egyszeren fogalmazva,a szabályok arcra vannak betartva-betartatva,a haveroknak mindent lehet,a másik meg izzadjon vért,hogy az autója megfelel legyen!

És itt mindjárt megjegyezném,nagyon profi a rendez csapat,nem kis tapasztalattal rendelkeznek,de ebbl adódóan kicsit el vannak szállva,mert néha picit hibáznak is.Ezeket a tévedéseket mások kárára teszik,úgy,hogy a leírtakat saját egyéni elgondolásuk szerint alkalmazzák.

Ez egy baráti társaság,hangzott el itt nemrég,és ez nagyon is jó,csak van egy alapkiirás,és mindenki a nevezés aláírásával elfogadja,hogy ezeket betartja,ideértve az MNASz aktuális pontjait.

Ez nem egy libakerget verseny,ahol a gépátvétel egy bólintással el van intézve,az itt induló gépek elég pontosan körbe vannak írva,mit lehet,és milyen csoportok vannak.

És itt térnék ki rád kedves Ákos,aki az év utolsó versenyén,megjelensz egy gazból kirángatott jármveddel,ami sem a súlyhatárnak,sem a kivehet oldalablak,de még a lökhárító meglétének sem felel meg.

Én úgy gondolom,örülnöd kellene,hogy így engedtek elindulni,de úgy emlékszem,magad mondtad,hogy értékelésen kívl szeretnél indulni,ez korrekt volt!

Ürülj neki,hogy ezt ebben a formában megtehetted!

És jobb voltál tíz másodperccel?

Gratulálok ügyes vagy,hogy egy 540 kg-os nem megfelel tákolmánnyal jobb idt mentél,mint én a 660+100kg-os  széria autómmal!

Szerencsére nekem a TE eredményedre nem kellett figyelnem,mert nem voltál mérvadó a bajnokság kimenetelével kapcsolatban.

A következkben,kicsit térjünk ki,a Sziklai féle Rotax motoros Trabival kapcsolatos technikai dolgokra.

Ha elvastad volna(de szerintem nem tetted) az alap kiírást,ott egyértelmen le van írva,hogy motorkerékpár motorral, csak proto kategória!

És ez az idén is így van leírva!

Ha lemásolod azt a Rotax blokkot,a saját kezeddel legyártod,az simán mehet a T csoportban,de egy gyári Rotax blokk,nem!

Ézt érted?

Mert itt ez a probléma,nem csak a gázt kell tudni nyomni,olyan autót kell építeni ami megfelel a kategória szabályainak,mert ez a lényeg!

Lehet indulni más versenyeken,ahol ezt elnézik,így ha ebben az évben sikerülne jönnöd a versenyekre,javaslom elbb nézd meg,a géped megfelel-e a szabályoknak,amiket mindenkinek be kell tartanía!

Remélem sikerült választ adnom a felvetéseidre,és bízom benne,hogy sokszor fogunk a pályán találkozni!

További sok sikert,és vigyázz magadra,és szeretteidre,ebben a veszélyes világban!

Fefa

 

#1120 ceber 2020-03-24 17:08:19

 Sziasztok !

Ha valakinek van türelme végignézni. A kezdetek nekem.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=103&v=tsKwWg-Ynyk&feature=emb_logo

Üdv. Géza

 

#1119 kos 2020-03-24 08:39:37

 Tisztelt sporttársak! Mindig olvasgattam a fórumot, nehezen veszem rá magam az ilyen jelleg párbeszédekre de hogy újra elindult így most megteszem. Ez jóformán csak a FeFa kedvenc elfoglaltságát jelzi, amit leszrtem a követk.: Érdemes lenne külön egy FeFa kategóriát beiktatni, de szívesen részt vennék egy általa rendezett versenyen is mivel rengeteg ötlettel rendelkezik. Sajnos a 2 ütem tuninggal kapcsolatban hiányosak az ismeretei. Szerinted ha én lemásolnám a Sziklai hengereinek ablak nyílásait, ne adj isten körbevenném víz htéses burkolattal akkor protó lennék? A 4ütemüdet ha másik vez.tengellyel töltöd meg akkor meg kellene óvjalak? A legutolsó versenyre is csak kíváncsiságból vittem el az összetákolt, méteres gázból kiszedett trabimat. 10kg meg a 3mm plexi hiányzott hogy értékelhet legyek, de mérték a futamaim. Az elején nem tudtátok a Gajdossal, hogy csak autózom, öröm volt számomra látni hogy próbáltatok ki óvni. SZÉGYEN!!! Sok volt az a 8-10 mp. egy tákolt trabitól. Remélem és szeretném a jövben látni, hogy fórumon eltöltött iddet inkább az autód vagy magad fejlesztésére fordítod. Sporttársi Üdvözlettel: Kandikó Ákos

 

#1118 Fefa 2020-03-22 15:52:06

Üdv mindenkinek!

Örülök,hogy ismét mködik a forum!

Meg is ragad am az alkalmat,ha valaki keresne egy

jó versenyautó alapot,az jelezze!

 

https://www.facebook.com/marketplace/item/239219090807026/ 

#1117 hrtcsabi 2020-03-21 20:05:17

 MSzB alapkiírás 2020 


Tartalom
PREAMBULUM ..............................................1
ÁLTALÁNOS Szabályok..................................2
1. Meghatározások .........................................2
2. Kategóriák ..................................................3
3. Büntetések..................................................3
4. Nevezések..................................................4
5. Gépátvétel ..................................................4
6. Óvás ...........................................................4
7. Pontozás......................................................5
8. Versenyzi licencek.....................................5
MSzB Technikai Szabályok .............................5
9. Széria autók („S” csoport) ...........................5
10. Túra autók („T” csoport) ............................6
11. Zöld kategória („ZK”) .................................7
12. Prototípusok („P” csoport, E1, E2) ............7
13. Egyéb technikai szabályok: .......................7
14. Márkakupák ..............................................8
Sportszabályok ...............................................8
15. MSzB irányelvei.........................................8
16. Regisztrált, amatr szlalom versenyek
irányelvei (rendezk részére) ..........................8
17. 2021-es tervezett szabályok......................9

PREAMBULUM
A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (továbbiakban: MNASz) meghirdeti, és egyben kiírja 2020. évre a Magyar Szlalom Bajnokságot (továbbiakban: MSzB.).
Az MSzB célja a kulturált, sportszer szlalom versenyzés elterjesztése, népszersítése tömegsport és professzionális jelleggel a versenyzk között.
A bajnokság szerzdéses szervezje (promótere) a Hegcsi Kft.
A bajnokság pontgyjt rendszerben kerül lebonyolításra a 2020. év során, a sorozatba bejegyzett versenyeken indulók számára. Az események során a versenyzk elért eredményeik alapján pontokat szereznek, mely alapja az év végi értékelésnek és díjazásnak. A sorozatnak önálló sportszabálya a jelen kiírásban szerepl kitételeken kívül nincs. Az események a versenyrendezk saját kiírásában szerepl elírások szerint kerülnek megrendezésre.

A Szlalom Szakág elfogadja és betartja az FIA és az MNASz általános, valamint vonatkozó szabályait.

#1116 hrtcsabi 2020-03-21 19:14:34

 MSzB alapkiírás 2020/1. fejezet


ÁLTALÁNOS Szabályok
1 Meghatározások
1.1 Az MSzB sorozatban azon rendezvények számítanak bele: - amelyekre 2020. január 1. és 2020. december 31-e között kerül sor, - az MNASZ naptárában szerepelnek, - az adott verseny kiírását és a biztonsági tervét a Rendez a rendezvényt megelzen legkésbb 30 naptári nappal - FIA CEZ verseny esetén 45 naptári nappal - korábban a Szlalom Szakági Bizottságnak (SzSzB) és a Biztonsági Bizottságnak elküldte, - az így elküldött dokumentumok az SzSzB és a Biztonsági Bizottság által elfogadásra kerülnek. Továbbá a rendezvény hivatalos végeredményét, - mely tartalmazza az adott rendezvény abszolút és a géposztályok szerinti eredménylistáját, versenyznként feltüntetve benne a résztvevk nevét, a gépjárm típusát, és géposztályát, és az elért összesített ideredményt – a verseny eredményhirdetését követ 96 órán belül megküldi az SzSzB és a Titkárság részére.
1.2 Az MSzB futamaira nevezhet minden magyar állampolgár, és minden olyan Európai Uniós állampolgár, aki a saját ASN-jétl engedélyt kap, és licenccel vagy amatr versenyzi igazolvánnyal rendelkezik.
1.3 Az MSzB sorozatban versenyzként azok a magán-személyek kerülnek értékelésre, akik a 8. fejezetben meghatározott feltételeknek megfelelnek.
1.4 Az MSzB tisztségviseli:
Sportfelügyel: min.                1 f
Versenyigazgató:                    1 f
Vezet Technikai ellenr:        1 f
Idmérés vezetje:                  1 f
Adminisztratív átvétel vezet: 1 f
Sportbírók vezetje:                1 f
1.5 Az MSzB-ben azok a versenyzk kerülnek értékelésre, akik olyan jármvekkel vesznek részt a sorozatban, amelyek az érvényes magyarországi jogszabályok szerint közúti gépjármnek minsülnek, zárt vagy nyitott biztonságosnak minsíthet karosszériával rendelkeznek (ide tartozhatnak a 3,5 tonna alatti tehergépjármvek is). Értékelésre kerülnek még az egyedi építés, zárt vagy nyitott karosszériával rendelkez autók is.
1.6 A versenyek zártpályás, szilárd burkolatú területen kerülnek megrendezésre.
1.7 Rendelkezni kell, lehetleg szintén szilárd burkolatú depóval, ahol a versenyautók megérkezésüktl a díjkiosztó végéig tartózkodnak.
1.8 Itt zajlik a gépátvétel és a nevezési folyamat egy része.
1.9 A versenyek szabályait az Alapkiírás és az adott verseny kiírása határozza meg. Ha a versenykiírás másként nem rendelkezik, akkor: a helyi rendezség által kijelölt pályát a megadott haladási iránynak megfelelen, a legrövidebb id alatt kell teljesíteni. Minden induló legalább háromszor teljesítheti a pályát, és az értékelésbe kizárólag a megrendezett futamok száma -1 futam összetett ideredménye számít az esetleges büntetésekkel. Ha a versenyz önhibáján kívül akadályoztatva van a pálya teljesítésében, újra teljesítheti a futamot. A versenyautóban a versenypályán maximum 2 f tartózkodhat. Az utasnak is meg kell jelenni az adminisztratív átvételen, ki kell tölteni a felelsségvállalási nyilatkozatot. A kapott karszalagot a verseny végéig használni kell. A pályán max. 5 cm-re leengedett oldalüveg, min. „E” jel bukósisak, bekapcsolt biztonsági öv, zárt lábbeli a vezetnek és az utasnak is KÖTELEZ! A versenyzk rajtoltatása szigorúan a rajtlista szerint történik.
1.10 Az MSzB futam: - 200 méternél hosszabb egyenest, tolatási elemet nem tartalmazhat a kialakított versenypálya. - A versenypálya hossza minimum 1000 méter maximum 6000 méter lehet.
1.11 A verseny rajtja eltt versenyzi eligazítást kell tartani, melyen minden versenyznek kötelez a részvétel.
1.12 Idmérés: Az MNASz által elfogadott fotocellás idmér és értékel rendszer, ami legalább 1/100 másodperc pontossággal mér.
1.13 A versenyek helyszínei, idpontjai: az MNASz versenynaptár és a versenykiírás szerint.
1.14 Az év végi pontszámításkor, minden versenyznél, az a verseny melyen a legkevesebb pontot szerezte levonásra kerül a gyjtött pontokból. Ebbe beleszámít az is, amikor egy versenyz nem indult, vagy kiesett egy versenyen. Ha a versenyzt kizárják egy versenyrl, vagy a verseny ideje alatt eltiltás alatt áll, akkor az nem számít bele a levonásba.
1.15 Költségek:
Nevezési díj maximuma (lefelé el lehet térni): MNASz 2020-as díjtételei szerint.
Versenyzi bejegyzési díj, licenc díj: MNASz 2020-as díjtételei szerint.
Verseny bejelentési díj rendezknek: MNASz 2020-as díjtételei szerint.
Felelsség biztosítás: MNASz 2020-as díjtételei szerint.
1.16 Az MSzB futamonként és év végi összesített eredmények alapján kerül értékelésre a kategóriák szerint.
1.17 Díjazás futamonként és az év végén: díjkiosztó keretén belül a kategóriánkénti 1-3 helyezettek serlegdíjazásban részesülnek.
1.18 Csak akkor értékelhet az év végi értékeléskor a versenyz bármely értékelésben, ha az adott évre kiírt bajnoki futamok minimum 50%-án elrajtol. (páratlan számú futamok esetén felfelé kerekítünk, pl.: 7 futam esetén 4 versenyen kell részt venni bármely értékelésben). Például 7 futamon 7 különböz kategóriában induló versenyz csak a másodlagos kategóriákban pl. ni értékelésben kerülhet a bajnokság helyezettjei közé.
1.19 Az év végi értékeléskor három divízióban hirdetünk Magyar Szlalom Bajnokot: - Széria, - Túra, - Prototípus Performance Factor. Mindhárom divízióban a kategória pontok összege adja a sorrendet az 1.14 szerint.
1.20 A rajtszámok a 2020-as évi bajnokság 1. futamán a 2019-es bajnokság abszolút sorrendje alapján kerülnek kiosztásra 1-15- ig. A további rajtszám kiosztásokat a szakág határozza meg.
1.21 Minden további futamon az állandó rajtszámokat a szakág határozza meg.
1.22 A versenyautó jobb és bal oldalán kell biztosítani helyet az 1-1 db álló, A4 méret, öntapadós rajtszámnak.
1.23 A rajtszámokat nem kötelez felragasztani az autóra, de a versenyznek kell gondoskodnia arról, hogy a verseny teljes ideje alatt a versenyautón jól látható legyen a rajtszám.
1.24 Ha egy autón több rajtszám szerepel, akkor gondoskodni kell a nem használatos rajtszám(ok) jelölésérl (áthúzás, letakarás, stb).

#1115 hrtcsabi 2020-03-21 19:04:08

 MSzB alapkiírás 2020/2. és 3. fejezet


2 Kategóriák
2.1
Kategória meghatározások a mellékelt technikai szabályzat szerint.
2.2 Az egyéni versenyek az alábbi (géposztályokban) kategóriákban kerülnek kiírásra:
Túra 1000 cm3 alatt                         T1
Túra 1001-1400 cm3 között             T2
Túra 1401-1600 cm3 között             T3
Túra 1601-2000 cm3 között             T4
Túra 2001 cm3 felett                        T5
Széria 1001 cm3 alatt                      S1
Széria 1001-1400 cm3 között          S2
Széria 1401-1600 cm3 között          S3
Széria 1601-2000 cm3 között          S4
Széria 2001 cm3 felett                     S5
Ni kategória                                    NK*
Junior kategória                               JK
Senior kategória                              OB
Zöld kategória                                  ZK*
Prototípus Performance Factor1     PF1
Prototípus Performance Factor2     PF2
Prototípus Performance Factor3     PF3
Street kategória                               STR
*Az adott kategóriában legalább 5 bajnoki nevezés szükséges.
2.3 A versenykiírás rendelkezhet a kategóriák összevonásáról, de kettnél több kategória nem kerülhet összevonásra.
2.4 Márkakupák: A technikai szabályzatban leírtak szerint. Csak E jelölés gumiabroncs használható. Bármilyen autós klub igénye alapján indítható kategória min. 5 bajnoki nevezés esetén.
2.5 Zóna futamok esetén az FIA CEZ szabály szerinti kategóriák érvényesek.
2.6 Street kategória: Napi licenccel, rendszámos autóval, E jelölés gumiabronccsal, csökkentett nevezési díjért lehet ebben a kategóriában nevezni, de nincs benne a versenyz semmilyen értékelésben. A versenykiírás tartalmazza a street kategória nevezési díját. A verseny rendezje maximálja a street kategóriában elfogadható nevezések számát.

3. Büntetések
3.1 Az idbüntetések mértékét a Versenyigazgató szabja ki, a Sportfelügyel hagyja jóvá.
3.2 Pályalevágás korrigálás nélkül: adott körbl kizárás.
3.3 Pályatévesztés (bója kerülési irány) korrigálás nélkül: 20 mp-es idbüntetés
3.4 Bójadöntés 2 mp-es idbüntetés.
3.5 A versenykiírásnak tartalmaznia kell, hogy a parc fermébe / depóba történ beállásnak meddig kell megtörténnie. Amennyiben a versenyz meghaladja a kiírt idpontot, úgy az összesítésben a legjobb köridejéhez 10 mp-es idbüntetés hozzáadódik.
3.6 STOP zónában a megállás kötelez. Elmulasztása 5 mp-es idbüntetés. STOP Zóna: a STOP tábla eltt és után, fehér vonallal jelölt, 3-3 méteres terület!
3.7 Az eredeti rajtidhöz képest 15 perces késés a futamból való kizárással jár.
3.8 A Versenyz a rajtnál nem jelenik meg idben (nem jelzett): 5 mp-es idbüntetés. Amennyiben a rajtideje eltt jelzi a kését, úgy 15 perc szervizid áll rendelkezésére. Ezen idn belül jelezheti szándékát a kör megkezdésére.
3.9 A rajtvonalhoz való beállást a rajter határozza meg. Második figyelmeztetés a nem megfelel beállásra 5 mp-es idbüntetés.
3.10 Ha elrajtolás után az oldalablak lehúzásra kerül az 5 cm-es határ alá, az 10 mp-es idbüntetés.
3.11 Szúrópróbaszer alkohol és drogteszt pozitív eredménye esetén aktuális versenybl történ azonnali kizárás!

#1114 hrtcsabi 2020-03-21 18:54:17

 MSzB alapkiírás 2020/4. 5. és 6. fejezet

4 Nevezés
4.1
Nevezni a futam hetének keddi nap 24 óráig lehet.
4.2 A bajnokság hivatalos weboldalának nevezési menüpontja alól on-line módon is lehet nevezést leadni az ott meghatározott versenyekre. A link:(www.autoszlalom.hu/nevezes.php).
4.3 A nevezésnek tartalmaznia kell a nevet, lakcímet, telefonszámot, e-mail címet, a versenyautó típusát, hengerrtartalmát.
4.4 A papír alapú nevezést az adminisztratív átvételen kell leadni, ahol a licencet, amatr versenyzi igazolványt is be kell mutatni ellenrzésre.
4.5 Junior versenyzk esetében szüli felelsség vállalási nyilatkozatot kell kitölteni, amely csak az adminisztratív irodán található.
4.6 A futamokra a helyszínen is lehet nevezni, 1,5 szeres nevezési díj mellett! A nevezési díjat minden esetben a helyszínen fizeti meg a versenyz a rendeznek.
4.7 A gépjárm csak a hengerrtartalma szerinti géposztályba sorolható, un. felnevezés nem lehetséges.
4.8 A nevezési lapot olvashatóan és hiánytalanul ki kell tölteni.
4.9 A versenyzk a jelentkezési lap aláírásával kijelentik, hogy az MSzB versenyszabályzatát betartják és a sportágnak megfelel magatartást tanúsítanak.
4.10 A versenyen mindenki a saját felelsségére vesz részt, a rendezk felé semmi követelést és kárigényt nem nyújthat be.
4.11 Szándékos károkozásért az anyagi felelsség a versenyzt terheli.
4.12 Jelen szabályozást és az adott versenyen kiadott egyéb szabályokat elolvasta, azokat megértette, amit a nevezési lap aláírásával igazol.

5. Gépátvétel
5.1 A gépátvétel a helyszínre érkezéskor történik.
5.2 Felülvizsgálatra kerül az autó kategóriájának megfelel mszaki és biztonsági berendezések és felszerelések megfelelsége.
5.3 Gépátvétel után a versenyz elhelyezi az autóját a parc fermében / depóban.
5.4 A gépátvételen rajtkész állapotú (gumik, lökhárítók) autóval kötelez a megjelenés.
5.5 A gépátvételen kerül átvételre a biztonsági felszerelés (bukósisak, ruházat) is.
5.6 A gépátvételre a versenyz(k)nek kell a versenyautó(ka)t vinni.
5.7 A technikai bizottság átnézi és átveszi az autót. Ezzel párhuzamosan kerül feldolgozásra a nevezési lap, és meghatározásra a kategória és a rajtszám
5.8 A versenyz a kitöltött nevezési lappal befárad a versenyirodába, és megteheti a nevezését.

6. Óvás
6.1
Az idmérés ellen óvásnak helye Nincs!
6.2 A ténybírói (pályabírói) jegyzkönyvek ellen óvásnak helye Nincs!
6.3 Az általános vagy technikai óvás a versenynap folyamán bármikor, illetve az ideiglenes eredménylista kifüggesztését követ 15 percen belül, a versenyirodán írásban nyújtható be.
6.4 Az óvási díj az általános és a technikai óvás esetén MNASZ Díjtáblázat szerint.
6.5 A bontás költségeinek fedezésére kaució állapítható meg. A kaució mértékét a Sportfelügyel testület határozza meg a vezet technikai ellenr véleménye alapján.
6.6 Az óvási díjat az óvás benyújtásával egy idben kell készpénzben, magyar forintban megfizetni.
6.7 Amennyiben a benyújtott óvás vizsgálatának eredménye az Óvó fél álláspontját igazolja, akkor az óvási díj teljes mértékben visszafizetend a részére.
6.8 Általános és a technikai óvást a Sportfelügyel bírálja el a Versenyigazgató és a Vezet technikai ellenr jelentése alapján.
6.9 Az óvás folyamata az MNASZ Általános Sportszabályzat és Elírások alapján történik.

#1113 hrtcsabi 2020-03-21 18:44:23

 MSzB alapkiírás 2020/7. és 8. fejezet

7. Pontozás

7.1 Adható pontok:

 

Kategória pontozás

Pontok

 

 

1. hely

20

 

 

2. hely

16

 

 

3. hely

12

 

 

4. hely

10

 

 

5. hely

8

 

 

6. hely

6

 

 

7. hely

4

 

 

8. hely

2

 

 

 

 

 


7.2 Minden verseny utolsó megtartott futamában elért eredmény (büntetésekkel növelt) alapján bónuszpontok járnak. Kategória értékelésben: 1.hely 2 pont Szervizid kérés, rajtsorrendtl való eltérés esetén bónuszpont nem adható.
7.3 Minden kategóriában 5, vagy annál több induló esetén adható a teljes pontszám. Tehát 4, vagy annál kevesebb induló esetén a pontok fele adható. Amennyiben 4, vagy annál kevesebb induló van egy adott kategóriában, de a versenyz a verseny értékelésében a hivatalos, végleges eredménylista els felében található, akkor megkapja a kategória helyezésének megfelel teljes pontszámot. Pl.: S1-ben 4 induló van, de az S1 3. helyezett versenyzje a 61 fs meznyben az abszolút 30. helyen végez. Ebben az esetben megkapja a 3. helyért járó teljes pontszámot. Ha azonban abszolút 31. helyen végez, akkor már nem kapja meg, csak a teljes pontszám felét.
7.4 A márkakupák pontozása a kategória pontozásoknak megfelelen számítódik.
7.5 Pontegyenlség esetén a több els helyezés a dönt.
7.6 Ha ez sem vezet eredményre, akkor a több jobb helyezés szerint alakul a sorrend.
7.7 Ha ez sem vezet eredményre, akkor az els közös versenyen az egymás ellen elért jobb helyezés a dönt.
7.8 Ennek hiányában a Promóter dönthet az osztott helyezés (pl.: több második hely) kiosztásáról.


8. Versenyzi licencek

8.1 A Nemzeti és nemzetközi licenc jogosít az FIA CEZ naptárában szerepl bármely nemzetközi szlalom versenyen, valamint az MSzB, illetve bármely külföldi nyílt bajnokság rendezvényein versenyzként való részvételre.
8.2 A Nemzeti és nemzetközi licenc érvényes valamennyi kategóriában történ indulásra.
8.3 Nemzeti és nemzetközi licencre jogosultak azok a versenyzk, akik a licenckér lapot leadják a Nevez egyesület felé, a licencdíjat befizetik, sportorvosi engedélyük van a sportoláshoz, és a Szlalom Bizottság jóváhagyja a licenc kérelmüket. A nevez egyesület az MNASz e-ügyviteli rendszerében (https://eugyvitel.mnasz.hu/) igényelheti a licencet.
8.4 A Nemzeti és nemzetközi licenc kötelez: A „P” csoportban nevez versenyzk részére.
8.5 A Napi licenc jogosít az MSzB versenyein versenyzként való részvételre.
8.6 A Napi licenc bajnoki pont szerzésre nem jogosít!
8.7 A Napi licenc érvényes valamennyi kategóriában történ indulásra, kivéve P csoport.
8.8 A Napi licencre jogosultak azok a versenyzk, akik az adott versenyen a licenckér lapot kitöltve leadják a Nevez egyesület felé, és az MSzB jóváhagyja a licenc kérelmüket.
8.9 Az Amatr versenyzi igazolvány (MSzB versenyzi regisztrációs kártya) jogosít az MSzB versenyein versenyzként való részvételre.
8.10 Az Amatr versenyzi igazolvány érvényes valamennyi kategóriában történ indulásra, kivéve P csoport.
8.11 Az Amatr versenyzi igazolványra jogosultak azok a magánszemélyek, akik az MNASz e-ügyviteli rendszerében (https://eugyvitel.mnasz.hu/) az Amatr versenyzi igazolványt megigényelték, a kártya díját befizették és a Szlalom Bizottság jóváhagyta az igénylést.
8.12 Az Amatr versenyzi igazolvánnyal rendelkez versenyzk is tudnak pontot gyjteni az MSzB-ben.

#1111 hrtcsabi 2020-03-21 18:26:24

 MSzB alapkiírás 2020/9. és 10. fejezet

MSzB Technikai Szabályok

9. Széria autók („S” csoport)
9.1 Cél az autó eredeti állapotának megrzése!
9.2 Engedélyezett autók: B-s jogosítvánnyal vezethet, közúti közlekedésre alkalmas autók.
9.3 Minden „S” csoportos autó az els versenyén fényképes dokumentálásra kerülhet, amelyet az év során folyamatos ellenrzés alatt tart a technikai bizottság képviselje.
9.4 A karosszéria a gyári sorozattal megegyez, ersítések nélkül, a felhasznált anyagoknak gyárinak kell lenni.(pl.: sárvéd, ajtóborítás). Els toronymerevít engedélyezett, de csak az oldható kötés (csavarozható).
9.5 Világító, jelz berendezéseknek, gyári lökhárítóknak, bels mindennem kárpitoknak (kivéve kalaptartó), a szállítható személyeknek megfelel darabszámú üléseknek (hátsó üléssornak is) helyükön kell maradni.
9.6 Szélvéd és ablakok: plexire, vagy más anyagra cserélni nem lehet. Fóliázás a közúti közlekedés szabályainak megfelelen engedélyezett.
9.7 Ajtók, csomagtér és motorháztet: Pótrögzítések felszerelhetk.
9.8 Motor: Semmiféle átalakítás nem engedélyezett. Nem indulhatnak nem típus azonos motorral szerelt autók. Nem típus azonos pl.: Opel Astra 1.4-be házilag szerelt Opel Astra 1.6-os motorblokk, még ha az gyári kivitelben létezik is.
9.9 Üzemanyag ellátó egység, porlasztó ill. befecskendez rendszer: csak gyári lehet. Levegszr és a hozzátartozó ház szabadon választható, megléte nem kötelez. Az üzemanyag ellátó rendszer azon elemei, amelyek az égéstérbe bejutó üzemanyag mennyiségét szabályozzák, módosíthatók (fúvóka, sw kalibráció „chiptuning”).
9.10 A turbó és egyéb feltölt rendszerek csak gyáriak lehetnek.
9.11 Kipufogó rendszer: Leöml és a katalizátor széria kell, hogy maradjon. A katalizátor után a kipufogó rendszer módosítható, megengedett max. zajszint: 98 dB(A).
9.12 Hajtáslánc: Tengelykapcsolón, váltón és differenciálmben semmiféle átalakítás nem megengedett.
9.13 Fékrendszer: Csak a gyári használható. A kézifék módosítható.
9.14 Kormányzás: Csak az eredeti kormánym használható. Kormánykerék szabadon válaszható.
9.15 Futóm: Gyári méret és kialakítású egységeket lehet csak használni. Mozgó alkatrészeknek (gömbcsuklók), gumiszilenteknek gyári anyagúaknak kell lenni. Mindenféle nyomtávszélesít tiltott.
9.16 Felfüggesztés: Lengéscsillapító és rugó cserélhet, de úgy, hogy a bekötési pontoknak gyárinak kel maradnia (kerékagy, toronyház, kormánym, stabilizátor kar).
9.17 Akkumulátor, Üzemanyag tartály: Helye nem változtatható a gyári kialakításhoz képest és az üzemanyagtartály mérete, anyaga sem módosítható.
9.18 Kerék és gumiabroncs: Keréktárcsa az eredetihez képest +/-2 collal változtatható. A gumiabroncs méretei szabadok, keréktárcsa ET értéke tengelyenként szabad. Mind a négy komplett keréknek ugyanolyan méretnek és átmérjnek kell lenni, kivéve ha eredetileg eltér méretvel szerelték a jármvet. Csak E jel gumi használható. A pótkerék elhagyható.
9.19 Tzoltó készülék: Kézi tzoltó készülék beszerelése engedélyezett, amennyiben megfelel az FIA J függelék 253.7-nek.
9.20 Ülés, Biztonsági öv: Széria üléssel, a széria 3 pontos öv elfogadott. „E” jelzéssel ellátott Sportülés vagy FIA homológ; lejárt homológ ülés beépítése engedélyezett. A fenti ülésekhez minimum 4 pontos, „E” jelölés; érvényes FIA; vagy 5 évnél nem régebben lejárt FIA homologizációjú öv használata kötelez. Az öv és ülés rögzítése az FIA J. függelék 253. cikkelye szerint kötelez.
9.21 Világítás: Pótlólagos lámpák felszerelése engedélyezett, a közúti közlekedés szabályainak megfelelen. 9.22 Az „S” csoportban minden más változtatás a gyári kialakításokhoz képest tilos, kivéve, amit a jelen szabályzat kifejezetten megenged.

 

10. Túra autók („T” csoport)

10.1 Azok az autók, amelyek az „S” csoportba valamely kizáró okból nem sorolhatók.
10.2 Akkumulátor és üzemanyagtartály: Amennyiben az akkumulátor, az üzemanyag tartály, az üzemanyag szivattyú/szr az utastérben kerül elhelyezésre, a megfelel rögzítésrl, és a szivárgásmentes lángálló burkolásukról gondoskodni kell. A burkolásnak teljes mértékben el kell választania a fenti elemeket az utastértl. Ha nem az eredeti üzemanyag tartály, vagy nem az FIA által homologizált biztonsági tartály van beszerelve, akkor egyedi készítés üzemanyag tartály is használható, melynek kapacitása maximum 20 liter.
10.3 Lökhárítók: Az autót kötelez els és hátsó lökhárítóval felszerelni (nem kötelez a gyári kialakítás), karosszéria nyúlványoknak, hossztartóknak takarva kell lenniük.
10.4 Motor: Szabadon választható, de az eredeti motortérben kell elhelyezni és felülnézetben a ftengely eredeti irányát meg kell tartani.
10.5 Karosszéria/alváz: Csavarozott karosszéria elemek, ablakok (kivéve els szélvéd) anyaga változtatható. Módosított anyagú els oldal ablakoknak szerszám nélkül eltávolíthatónak kell lennie és minimális vastagsága 2 mm. A sorozatgyártású f vázszerkezeteken és az alvázon változtatások az MNASZ Technikai Bizottságával történt elzetes egyeztetés alapján engedélyezettek. Amennyiben a vezet felli ajtó váza könnyített, és az autóban nincs bukócs, akkor oldalmerevítés beépítése kötelez (oldalmerevítés az ajtóban vagy a karosszériában).
10.6 Bukócs: FIA J függelék 253.8-nak megfelelen engedélyezett.