Dokumentumok

( PDF, DOC formtumban letlthetk )



Bejelentkezs, regisztrci

Frum, vendgknyv


#1125 Fefa 2020-03-24 22:03:18

-vlasz kos zenetre #1124-

Hát nem fényképész!

Autószerel.

Megtaláltad a lökhárítóra vonatkozó leírást,vagy be kell másolnom?

#1124 kos 2020-03-24 21:58:11

 Megkérdezhetem, hogy mi a szakmád? 

#1123 Fefa 2020-03-24 21:39:27

-vlasz kos zenetre #1122-

Lökhárító minden autóra kell,még a proto gépekre is!

Sajnos ez az amiért Én vagyok mindig a megmondóember,mert nem vagytok képesek a leírt szabályokat elolvasni!

A Sziklai gépe nagyon profi,ezt minden írásomban leírtam,csak éppen Proto kategóríába való!

Sajnálom ha ezt nem lehet felfogni,és nem lehet rendesen értelmezni a "motorkerékpár blokk" fogalmát.

Jól emlékszelo,a T1 csoport az elmúlt évben 550kg-ban volt minimálva,a te géped ezt a súlyt nem érte el,és ezért nem is volt szabályos,és elnézést,ha mindig a szabályokra kell hivatkoznom,de engem mértek több alkalommal is,és 660kg volt a súlyom,ami b 110kg-mal több mint a minimum.

Ehhez jön még a széria motor-váltóm amivel sikerült a múlt szezonban a többiek eltt végeznem,gyengébb ,nehezebb autóval!

Visszatérve a Rotax Trabira,más is motorkerékpár blokknak tekintette,ha nem a "mi" elfogult birkapásztorunk szemlézte.

Ezek után is úgy gondolom a szabályok betartásával kell versenyt nyerni,az óvásról meg annyit,hogy amikor erre kényszerltem a szabálytalan versenytársak miatt,a pályán jobb volt az idm,tehát nem a nyerni akarás a cél,pusztán a korrekt versenyzés!

Tényleg nézegesd a szabályokat,és azok ismerete után tegyél egy technikai kérdésben állásfoglalást,csak ezt tudom ajánlani!

 

#1122 kos 2020-03-24 21:23:52

 Tisztelt FeFa!  Lehet hiányosak az információim, de veled egy kategóriában indítottak és minimum 550kg.ra emlékszem. Lökhárító trabantra? Nézd meg a szabályzatot, szerintem felesleges... A Sziklai Zsolti olyan motort készített ami Európában páratlan! Megemelhetné mindenki a kalapját! A TRABANT blokkra hozta össze a rotax hengereket, nem motorkerékpár blokkra tette rá a trabi váltót, érdemes lenne megnézned egyszer. Nem kirohanásokat rendezek volt egy véleményem az egész éves kommenteidrl. Idénre " általad is megfelelvé" alakítom a trabimat ígérem. Örülnék ha inkább megpróbálnánk becsülni azt rengeteg munkát, energiát amit a családunktól, gyermekeinktl szabadidnkbl veszünk el,hogy az EGÓnkat még növelni tudjuk, hogy hány tized, vagy másodperccel megyünk jobbat XY-nál. Remélem nem személyes sértésnek veszed a véleményem. Üdv.: Ákos.

#1121 Fefa 2020-03-24 20:11:46

-vlasz kos zenetre #1119-

Tisztelt K.Ákos Sporttárs!

Nem tudom ez a kirohanásod mire jó,de mivel név szerint lettem megszólítva,azért reagálnék a szavaidra!

Valóban itt a fórumon nagyon kevés az érdemi hozzászólás,mindenki csak bólogat,és elfogadja a birkapásztorunk akaratát!

Vagy,ha mondjuk nekik nem tetsz szöveg kerl beírásra,akkor egyszeren válasz helyett a törlést választják,ennyit tudnak!

Sajnos elég sok probléma van ebben a szakágban,egyszeren fogalmazva,a szabályok arcra vannak betartva-betartatva,a haveroknak mindent lehet,a másik meg izzadjon vért,hogy az autója megfelel legyen!

És itt mindjárt megjegyezném,nagyon profi a rendez csapat,nem kis tapasztalattal rendelkeznek,de ebbl adódóan kicsit el vannak szállva,mert néha picit hibáznak is.Ezeket a tévedéseket mások kárára teszik,úgy,hogy a leírtakat saját egyéni elgondolásuk szerint alkalmazzák.

Ez egy baráti társaság,hangzott el itt nemrég,és ez nagyon is jó,csak van egy alapkiirás,és mindenki a nevezés aláírásával elfogadja,hogy ezeket betartja,ideértve az MNASz aktuális pontjait.

Ez nem egy libakerget verseny,ahol a gépátvétel egy bólintással el van intézve,az itt induló gépek elég pontosan körbe vannak írva,mit lehet,és milyen csoportok vannak.

És itt térnék ki rád kedves Ákos,aki az év utolsó versenyén,megjelensz egy gazból kirángatott jármveddel,ami sem a súlyhatárnak,sem a kivehet oldalablak,de még a lökhárító meglétének sem felel meg.

Én úgy gondolom,örülnöd kellene,hogy így engedtek elindulni,de úgy emlékszem,magad mondtad,hogy értékelésen kívl szeretnél indulni,ez korrekt volt!

Ürülj neki,hogy ezt ebben a formában megtehetted!

És jobb voltál tíz másodperccel?

Gratulálok ügyes vagy,hogy egy 540 kg-os nem megfelel tákolmánnyal jobb idt mentél,mint én a 660+100kg-os  széria autómmal!

Szerencsére nekem a TE eredményedre nem kellett figyelnem,mert nem voltál mérvadó a bajnokság kimenetelével kapcsolatban.

A következkben,kicsit térjünk ki,a Sziklai féle Rotax motoros Trabival kapcsolatos technikai dolgokra.

Ha elvastad volna(de szerintem nem tetted) az alap kiírást,ott egyértelmen le van írva,hogy motorkerékpár motorral, csak proto kategória!

És ez az idén is így van leírva!

Ha lemásolod azt a Rotax blokkot,a saját kezeddel legyártod,az simán mehet a T csoportban,de egy gyári Rotax blokk,nem!

Ézt érted?

Mert itt ez a probléma,nem csak a gázt kell tudni nyomni,olyan autót kell építeni ami megfelel a kategória szabályainak,mert ez a lényeg!

Lehet indulni más versenyeken,ahol ezt elnézik,így ha ebben az évben sikerülne jönnöd a versenyekre,javaslom elbb nézd meg,a géped megfelel-e a szabályoknak,amiket mindenkinek be kell tartanía!

Remélem sikerült választ adnom a felvetéseidre,és bízom benne,hogy sokszor fogunk a pályán találkozni!

További sok sikert,és vigyázz magadra,és szeretteidre,ebben a veszélyes világban!

Fefa

 

#1120 ceber 2020-03-24 17:08:19

 Sziasztok !

Ha valakinek van türelme végignézni. A kezdetek nekem.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=103&v=tsKwWg-Ynyk&feature=emb_logo

Üdv. Géza

 

#1119 kos 2020-03-24 08:39:37

 Tisztelt sporttársak! Mindig olvasgattam a fórumot, nehezen veszem rá magam az ilyen jelleg párbeszédekre de hogy újra elindult így most megteszem. Ez jóformán csak a FeFa kedvenc elfoglaltságát jelzi, amit leszrtem a követk.: Érdemes lenne külön egy FeFa kategóriát beiktatni, de szívesen részt vennék egy általa rendezett versenyen is mivel rengeteg ötlettel rendelkezik. Sajnos a 2 ütem tuninggal kapcsolatban hiányosak az ismeretei. Szerinted ha én lemásolnám a Sziklai hengereinek ablak nyílásait, ne adj isten körbevenném víz htéses burkolattal akkor protó lennék? A 4ütemüdet ha másik vez.tengellyel töltöd meg akkor meg kellene óvjalak? A legutolsó versenyre is csak kíváncsiságból vittem el az összetákolt, méteres gázból kiszedett trabimat. 10kg meg a 3mm plexi hiányzott hogy értékelhet legyek, de mérték a futamaim. Az elején nem tudtátok a Gajdossal, hogy csak autózom, öröm volt számomra látni hogy próbáltatok ki óvni. SZÉGYEN!!! Sok volt az a 8-10 mp. egy tákolt trabitól. Remélem és szeretném a jövben látni, hogy fórumon eltöltött iddet inkább az autód vagy magad fejlesztésére fordítod. Sporttársi Üdvözlettel: Kandikó Ákos

 

#1118 Fefa 2020-03-22 15:52:06

Üdv mindenkinek!

Örülök,hogy ismét mködik a forum!

Meg is ragad am az alkalmat,ha valaki keresne egy

jó versenyautó alapot,az jelezze!

 

https://www.facebook.com/marketplace/item/239219090807026/ 

#1117 hrtcsabi 2020-03-21 20:05:17

 MSzB alapkiírás 2020 


Tartalom
PREAMBULUM ..............................................1
ÁLTALÁNOS Szabályok..................................2
1. Meghatározások .........................................2
2. Kategóriák ..................................................3
3. Büntetések..................................................3
4. Nevezések..................................................4
5. Gépátvétel ..................................................4
6. Óvás ...........................................................4
7. Pontozás......................................................5
8. Versenyzi licencek.....................................5
MSzB Technikai Szabályok .............................5
9. Széria autók („S” csoport) ...........................5
10. Túra autók („T” csoport) ............................6
11. Zöld kategória („ZK”) .................................7
12. Prototípusok („P” csoport, E1, E2) ............7
13. Egyéb technikai szabályok: .......................7
14. Márkakupák ..............................................8
Sportszabályok ...............................................8
15. MSzB irányelvei.........................................8
16. Regisztrált, amatr szlalom versenyek
irányelvei (rendezk részére) ..........................8
17. 2021-es tervezett szabályok......................9

PREAMBULUM
A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (továbbiakban: MNASz) meghirdeti, és egyben kiírja 2020. évre a Magyar Szlalom Bajnokságot (továbbiakban: MSzB.).
Az MSzB célja a kulturált, sportszer szlalom versenyzés elterjesztése, népszersítése tömegsport és professzionális jelleggel a versenyzk között.
A bajnokság szerzdéses szervezje (promótere) a Hegcsi Kft.
A bajnokság pontgyjt rendszerben kerül lebonyolításra a 2020. év során, a sorozatba bejegyzett versenyeken indulók számára. Az események során a versenyzk elért eredményeik alapján pontokat szereznek, mely alapja az év végi értékelésnek és díjazásnak. A sorozatnak önálló sportszabálya a jelen kiírásban szerepl kitételeken kívül nincs. Az események a versenyrendezk saját kiírásában szerepl elírások szerint kerülnek megrendezésre.

A Szlalom Szakág elfogadja és betartja az FIA és az MNASz általános, valamint vonatkozó szabályait.

#1116 hrtcsabi 2020-03-21 19:14:34

 MSzB alapkiírás 2020/1. fejezet


ÁLTALÁNOS Szabályok
1 Meghatározások
1.1 Az MSzB sorozatban azon rendezvények számítanak bele: - amelyekre 2020. január 1. és 2020. december 31-e között kerül sor, - az MNASZ naptárában szerepelnek, - az adott verseny kiírását és a biztonsági tervét a Rendez a rendezvényt megelzen legkésbb 30 naptári nappal - FIA CEZ verseny esetén 45 naptári nappal - korábban a Szlalom Szakági Bizottságnak (SzSzB) és a Biztonsági Bizottságnak elküldte, - az így elküldött dokumentumok az SzSzB és a Biztonsági Bizottság által elfogadásra kerülnek. Továbbá a rendezvény hivatalos végeredményét, - mely tartalmazza az adott rendezvény abszolút és a géposztályok szerinti eredménylistáját, versenyznként feltüntetve benne a résztvevk nevét, a gépjárm típusát, és géposztályát, és az elért összesített ideredményt – a verseny eredményhirdetését követ 96 órán belül megküldi az SzSzB és a Titkárság részére.
1.2 Az MSzB futamaira nevezhet minden magyar állampolgár, és minden olyan Európai Uniós állampolgár, aki a saját ASN-jétl engedélyt kap, és licenccel vagy amatr versenyzi igazolvánnyal rendelkezik.
1.3 Az MSzB sorozatban versenyzként azok a magán-személyek kerülnek értékelésre, akik a 8. fejezetben meghatározott feltételeknek megfelelnek.
1.4 Az MSzB tisztségviseli:
Sportfelügyel: min.                1 f
Versenyigazgató:                    1 f
Vezet Technikai ellenr:        1 f
Idmérés vezetje:                  1 f
Adminisztratív átvétel vezet: 1 f
Sportbírók vezetje:                1 f
1.5 Az MSzB-ben azok a versenyzk kerülnek értékelésre, akik olyan jármvekkel vesznek részt a sorozatban, amelyek az érvényes magyarországi jogszabályok szerint közúti gépjármnek minsülnek, zárt vagy nyitott biztonságosnak minsíthet karosszériával rendelkeznek (ide tartozhatnak a 3,5 tonna alatti tehergépjármvek is). Értékelésre kerülnek még az egyedi építés, zárt vagy nyitott karosszériával rendelkez autók is.
1.6 A versenyek zártpályás, szilárd burkolatú területen kerülnek megrendezésre.
1.7 Rendelkezni kell, lehetleg szintén szilárd burkolatú depóval, ahol a versenyautók megérkezésüktl a díjkiosztó végéig tartózkodnak.
1.8 Itt zajlik a gépátvétel és a nevezési folyamat egy része.
1.9 A versenyek szabályait az Alapkiírás és az adott verseny kiírása határozza meg. Ha a versenykiírás másként nem rendelkezik, akkor: a helyi rendezség által kijelölt pályát a megadott haladási iránynak megfelelen, a legrövidebb id alatt kell teljesíteni. Minden induló legalább háromszor teljesítheti a pályát, és az értékelésbe kizárólag a megrendezett futamok száma -1 futam összetett ideredménye számít az esetleges büntetésekkel. Ha a versenyz önhibáján kívül akadályoztatva van a pálya teljesítésében, újra teljesítheti a futamot. A versenyautóban a versenypályán maximum 2 f tartózkodhat. Az utasnak is meg kell jelenni az adminisztratív átvételen, ki kell tölteni a felelsségvállalási nyilatkozatot. A kapott karszalagot a verseny végéig használni kell. A pályán max. 5 cm-re leengedett oldalüveg, min. „E” jel bukósisak, bekapcsolt biztonsági öv, zárt lábbeli a vezetnek és az utasnak is KÖTELEZ! A versenyzk rajtoltatása szigorúan a rajtlista szerint történik.
1.10 Az MSzB futam: - 200 méternél hosszabb egyenest, tolatási elemet nem tartalmazhat a kialakított versenypálya. - A versenypálya hossza minimum 1000 méter maximum 6000 méter lehet.
1.11 A verseny rajtja eltt versenyzi eligazítást kell tartani, melyen minden versenyznek kötelez a részvétel.
1.12 Idmérés: Az MNASz által elfogadott fotocellás idmér és értékel rendszer, ami legalább 1/100 másodperc pontossággal mér.
1.13 A versenyek helyszínei, idpontjai: az MNASz versenynaptár és a versenykiírás szerint.
1.14 Az év végi pontszámításkor, minden versenyznél, az a verseny melyen a legkevesebb pontot szerezte levonásra kerül a gyjtött pontokból. Ebbe beleszámít az is, amikor egy versenyz nem indult, vagy kiesett egy versenyen. Ha a versenyzt kizárják egy versenyrl, vagy a verseny ideje alatt eltiltás alatt áll, akkor az nem számít bele a levonásba.
1.15 Költségek:
Nevezési díj maximuma (lefelé el lehet térni): MNASz 2020-as díjtételei szerint.
Versenyzi bejegyzési díj, licenc díj: MNASz 2020-as díjtételei szerint.
Verseny bejelentési díj rendezknek: MNASz 2020-as díjtételei szerint.
Felelsség biztosítás: MNASz 2020-as díjtételei szerint.
1.16 Az MSzB futamonként és év végi összesített eredmények alapján kerül értékelésre a kategóriák szerint.
1.17 Díjazás futamonként és az év végén: díjkiosztó keretén belül a kategóriánkénti 1-3 helyezettek serlegdíjazásban részesülnek.
1.18 Csak akkor értékelhet az év végi értékeléskor a versenyz bármely értékelésben, ha az adott évre kiírt bajnoki futamok minimum 50%-án elrajtol. (páratlan számú futamok esetén felfelé kerekítünk, pl.: 7 futam esetén 4 versenyen kell részt venni bármely értékelésben). Például 7 futamon 7 különböz kategóriában induló versenyz csak a másodlagos kategóriákban pl. ni értékelésben kerülhet a bajnokság helyezettjei közé.
1.19 Az év végi értékeléskor három divízióban hirdetünk Magyar Szlalom Bajnokot: - Széria, - Túra, - Prototípus Performance Factor. Mindhárom divízióban a kategória pontok összege adja a sorrendet az 1.14 szerint.
1.20 A rajtszámok a 2020-as évi bajnokság 1. futamán a 2019-es bajnokság abszolút sorrendje alapján kerülnek kiosztásra 1-15- ig. A további rajtszám kiosztásokat a szakág határozza meg.
1.21 Minden további futamon az állandó rajtszámokat a szakág határozza meg.
1.22 A versenyautó jobb és bal oldalán kell biztosítani helyet az 1-1 db álló, A4 méret, öntapadós rajtszámnak.
1.23 A rajtszámokat nem kötelez felragasztani az autóra, de a versenyznek kell gondoskodnia arról, hogy a verseny teljes ideje alatt a versenyautón jól látható legyen a rajtszám.
1.24 Ha egy autón több rajtszám szerepel, akkor gondoskodni kell a nem használatos rajtszám(ok) jelölésérl (áthúzás, letakarás, stb).