Dokumentumok

( PDF, DOC formtumban letlthetk )



Bejelentkezs, regisztrci

Frum, vendgknyv


#1114 hrtcsabi 2020-03-21 18:54:17

 MSzB alapkiírás 2020/4. 5. és 6. fejezet

4 Nevezés
4.1
Nevezni a futam hetének keddi nap 24 óráig lehet.
4.2 A bajnokság hivatalos weboldalának nevezési menüpontja alól on-line módon is lehet nevezést leadni az ott meghatározott versenyekre. A link:(www.autoszlalom.hu/nevezes.php).
4.3 A nevezésnek tartalmaznia kell a nevet, lakcímet, telefonszámot, e-mail címet, a versenyautó típusát, hengerrtartalmát.
4.4 A papír alapú nevezést az adminisztratív átvételen kell leadni, ahol a licencet, amatr versenyzi igazolványt is be kell mutatni ellenrzésre.
4.5 Junior versenyzk esetében szüli felelsség vállalási nyilatkozatot kell kitölteni, amely csak az adminisztratív irodán található.
4.6 A futamokra a helyszínen is lehet nevezni, 1,5 szeres nevezési díj mellett! A nevezési díjat minden esetben a helyszínen fizeti meg a versenyz a rendeznek.
4.7 A gépjárm csak a hengerrtartalma szerinti géposztályba sorolható, un. felnevezés nem lehetséges.
4.8 A nevezési lapot olvashatóan és hiánytalanul ki kell tölteni.
4.9 A versenyzk a jelentkezési lap aláírásával kijelentik, hogy az MSzB versenyszabályzatát betartják és a sportágnak megfelel magatartást tanúsítanak.
4.10 A versenyen mindenki a saját felelsségére vesz részt, a rendezk felé semmi követelést és kárigényt nem nyújthat be.
4.11 Szándékos károkozásért az anyagi felelsség a versenyzt terheli.
4.12 Jelen szabályozást és az adott versenyen kiadott egyéb szabályokat elolvasta, azokat megértette, amit a nevezési lap aláírásával igazol.

5. Gépátvétel
5.1 A gépátvétel a helyszínre érkezéskor történik.
5.2 Felülvizsgálatra kerül az autó kategóriájának megfelel mszaki és biztonsági berendezések és felszerelések megfelelsége.
5.3 Gépátvétel után a versenyz elhelyezi az autóját a parc fermében / depóban.
5.4 A gépátvételen rajtkész állapotú (gumik, lökhárítók) autóval kötelez a megjelenés.
5.5 A gépátvételen kerül átvételre a biztonsági felszerelés (bukósisak, ruházat) is.
5.6 A gépátvételre a versenyz(k)nek kell a versenyautó(ka)t vinni.
5.7 A technikai bizottság átnézi és átveszi az autót. Ezzel párhuzamosan kerül feldolgozásra a nevezési lap, és meghatározásra a kategória és a rajtszám
5.8 A versenyz a kitöltött nevezési lappal befárad a versenyirodába, és megteheti a nevezését.

6. Óvás
6.1
Az idmérés ellen óvásnak helye Nincs!
6.2 A ténybírói (pályabírói) jegyzkönyvek ellen óvásnak helye Nincs!
6.3 Az általános vagy technikai óvás a versenynap folyamán bármikor, illetve az ideiglenes eredménylista kifüggesztését követ 15 percen belül, a versenyirodán írásban nyújtható be.
6.4 Az óvási díj az általános és a technikai óvás esetén MNASZ Díjtáblázat szerint.
6.5 A bontás költségeinek fedezésére kaució állapítható meg. A kaució mértékét a Sportfelügyel testület határozza meg a vezet technikai ellenr véleménye alapján.
6.6 Az óvási díjat az óvás benyújtásával egy idben kell készpénzben, magyar forintban megfizetni.
6.7 Amennyiben a benyújtott óvás vizsgálatának eredménye az Óvó fél álláspontját igazolja, akkor az óvási díj teljes mértékben visszafizetend a részére.
6.8 Általános és a technikai óvást a Sportfelügyel bírálja el a Versenyigazgató és a Vezet technikai ellenr jelentése alapján.
6.9 Az óvás folyamata az MNASZ Általános Sportszabályzat és Elírások alapján történik.

#1113 hrtcsabi 2020-03-21 18:44:23

 MSzB alapkiírás 2020/7. és 8. fejezet

7. Pontozás

7.1 Adható pontok:

 

Kategória pontozás

Pontok

 

 

1. hely

20

 

 

2. hely

16

 

 

3. hely

12

 

 

4. hely

10

 

 

5. hely

8

 

 

6. hely

6

 

 

7. hely

4

 

 

8. hely

2

 

 

 

 

 


7.2 Minden verseny utolsó megtartott futamában elért eredmény (büntetésekkel növelt) alapján bónuszpontok járnak. Kategória értékelésben: 1.hely 2 pont Szervizid kérés, rajtsorrendtl való eltérés esetén bónuszpont nem adható.
7.3 Minden kategóriában 5, vagy annál több induló esetén adható a teljes pontszám. Tehát 4, vagy annál kevesebb induló esetén a pontok fele adható. Amennyiben 4, vagy annál kevesebb induló van egy adott kategóriában, de a versenyz a verseny értékelésében a hivatalos, végleges eredménylista els felében található, akkor megkapja a kategória helyezésének megfelel teljes pontszámot. Pl.: S1-ben 4 induló van, de az S1 3. helyezett versenyzje a 61 fs meznyben az abszolút 30. helyen végez. Ebben az esetben megkapja a 3. helyért járó teljes pontszámot. Ha azonban abszolút 31. helyen végez, akkor már nem kapja meg, csak a teljes pontszám felét.
7.4 A márkakupák pontozása a kategória pontozásoknak megfelelen számítódik.
7.5 Pontegyenlség esetén a több els helyezés a dönt.
7.6 Ha ez sem vezet eredményre, akkor a több jobb helyezés szerint alakul a sorrend.
7.7 Ha ez sem vezet eredményre, akkor az els közös versenyen az egymás ellen elért jobb helyezés a dönt.
7.8 Ennek hiányában a Promóter dönthet az osztott helyezés (pl.: több második hely) kiosztásáról.


8. Versenyzi licencek

8.1 A Nemzeti és nemzetközi licenc jogosít az FIA CEZ naptárában szerepl bármely nemzetközi szlalom versenyen, valamint az MSzB, illetve bármely külföldi nyílt bajnokság rendezvényein versenyzként való részvételre.
8.2 A Nemzeti és nemzetközi licenc érvényes valamennyi kategóriában történ indulásra.
8.3 Nemzeti és nemzetközi licencre jogosultak azok a versenyzk, akik a licenckér lapot leadják a Nevez egyesület felé, a licencdíjat befizetik, sportorvosi engedélyük van a sportoláshoz, és a Szlalom Bizottság jóváhagyja a licenc kérelmüket. A nevez egyesület az MNASz e-ügyviteli rendszerében (https://eugyvitel.mnasz.hu/) igényelheti a licencet.
8.4 A Nemzeti és nemzetközi licenc kötelez: A „P” csoportban nevez versenyzk részére.
8.5 A Napi licenc jogosít az MSzB versenyein versenyzként való részvételre.
8.6 A Napi licenc bajnoki pont szerzésre nem jogosít!
8.7 A Napi licenc érvényes valamennyi kategóriában történ indulásra, kivéve P csoport.
8.8 A Napi licencre jogosultak azok a versenyzk, akik az adott versenyen a licenckér lapot kitöltve leadják a Nevez egyesület felé, és az MSzB jóváhagyja a licenc kérelmüket.
8.9 Az Amatr versenyzi igazolvány (MSzB versenyzi regisztrációs kártya) jogosít az MSzB versenyein versenyzként való részvételre.
8.10 Az Amatr versenyzi igazolvány érvényes valamennyi kategóriában történ indulásra, kivéve P csoport.
8.11 Az Amatr versenyzi igazolványra jogosultak azok a magánszemélyek, akik az MNASz e-ügyviteli rendszerében (https://eugyvitel.mnasz.hu/) az Amatr versenyzi igazolványt megigényelték, a kártya díját befizették és a Szlalom Bizottság jóváhagyta az igénylést.
8.12 Az Amatr versenyzi igazolvánnyal rendelkez versenyzk is tudnak pontot gyjteni az MSzB-ben.

#1111 hrtcsabi 2020-03-21 18:26:24

 MSzB alapkiírás 2020/9. és 10. fejezet

MSzB Technikai Szabályok

9. Széria autók („S” csoport)
9.1 Cél az autó eredeti állapotának megrzése!
9.2 Engedélyezett autók: B-s jogosítvánnyal vezethet, közúti közlekedésre alkalmas autók.
9.3 Minden „S” csoportos autó az els versenyén fényképes dokumentálásra kerülhet, amelyet az év során folyamatos ellenrzés alatt tart a technikai bizottság képviselje.
9.4 A karosszéria a gyári sorozattal megegyez, ersítések nélkül, a felhasznált anyagoknak gyárinak kell lenni.(pl.: sárvéd, ajtóborítás). Els toronymerevít engedélyezett, de csak az oldható kötés (csavarozható).
9.5 Világító, jelz berendezéseknek, gyári lökhárítóknak, bels mindennem kárpitoknak (kivéve kalaptartó), a szállítható személyeknek megfelel darabszámú üléseknek (hátsó üléssornak is) helyükön kell maradni.
9.6 Szélvéd és ablakok: plexire, vagy más anyagra cserélni nem lehet. Fóliázás a közúti közlekedés szabályainak megfelelen engedélyezett.
9.7 Ajtók, csomagtér és motorháztet: Pótrögzítések felszerelhetk.
9.8 Motor: Semmiféle átalakítás nem engedélyezett. Nem indulhatnak nem típus azonos motorral szerelt autók. Nem típus azonos pl.: Opel Astra 1.4-be házilag szerelt Opel Astra 1.6-os motorblokk, még ha az gyári kivitelben létezik is.
9.9 Üzemanyag ellátó egység, porlasztó ill. befecskendez rendszer: csak gyári lehet. Levegszr és a hozzátartozó ház szabadon választható, megléte nem kötelez. Az üzemanyag ellátó rendszer azon elemei, amelyek az égéstérbe bejutó üzemanyag mennyiségét szabályozzák, módosíthatók (fúvóka, sw kalibráció „chiptuning”).
9.10 A turbó és egyéb feltölt rendszerek csak gyáriak lehetnek.
9.11 Kipufogó rendszer: Leöml és a katalizátor széria kell, hogy maradjon. A katalizátor után a kipufogó rendszer módosítható, megengedett max. zajszint: 98 dB(A).
9.12 Hajtáslánc: Tengelykapcsolón, váltón és differenciálmben semmiféle átalakítás nem megengedett.
9.13 Fékrendszer: Csak a gyári használható. A kézifék módosítható.
9.14 Kormányzás: Csak az eredeti kormánym használható. Kormánykerék szabadon válaszható.
9.15 Futóm: Gyári méret és kialakítású egységeket lehet csak használni. Mozgó alkatrészeknek (gömbcsuklók), gumiszilenteknek gyári anyagúaknak kell lenni. Mindenféle nyomtávszélesít tiltott.
9.16 Felfüggesztés: Lengéscsillapító és rugó cserélhet, de úgy, hogy a bekötési pontoknak gyárinak kel maradnia (kerékagy, toronyház, kormánym, stabilizátor kar).
9.17 Akkumulátor, Üzemanyag tartály: Helye nem változtatható a gyári kialakításhoz képest és az üzemanyagtartály mérete, anyaga sem módosítható.
9.18 Kerék és gumiabroncs: Keréktárcsa az eredetihez képest +/-2 collal változtatható. A gumiabroncs méretei szabadok, keréktárcsa ET értéke tengelyenként szabad. Mind a négy komplett keréknek ugyanolyan méretnek és átmérjnek kell lenni, kivéve ha eredetileg eltér méretvel szerelték a jármvet. Csak E jel gumi használható. A pótkerék elhagyható.
9.19 Tzoltó készülék: Kézi tzoltó készülék beszerelése engedélyezett, amennyiben megfelel az FIA J függelék 253.7-nek.
9.20 Ülés, Biztonsági öv: Széria üléssel, a széria 3 pontos öv elfogadott. „E” jelzéssel ellátott Sportülés vagy FIA homológ; lejárt homológ ülés beépítése engedélyezett. A fenti ülésekhez minimum 4 pontos, „E” jelölés; érvényes FIA; vagy 5 évnél nem régebben lejárt FIA homologizációjú öv használata kötelez. Az öv és ülés rögzítése az FIA J. függelék 253. cikkelye szerint kötelez.
9.21 Világítás: Pótlólagos lámpák felszerelése engedélyezett, a közúti közlekedés szabályainak megfelelen. 9.22 Az „S” csoportban minden más változtatás a gyári kialakításokhoz képest tilos, kivéve, amit a jelen szabályzat kifejezetten megenged.

 

10. Túra autók („T” csoport)

10.1 Azok az autók, amelyek az „S” csoportba valamely kizáró okból nem sorolhatók.
10.2 Akkumulátor és üzemanyagtartály: Amennyiben az akkumulátor, az üzemanyag tartály, az üzemanyag szivattyú/szr az utastérben kerül elhelyezésre, a megfelel rögzítésrl, és a szivárgásmentes lángálló burkolásukról gondoskodni kell. A burkolásnak teljes mértékben el kell választania a fenti elemeket az utastértl. Ha nem az eredeti üzemanyag tartály, vagy nem az FIA által homologizált biztonsági tartály van beszerelve, akkor egyedi készítés üzemanyag tartály is használható, melynek kapacitása maximum 20 liter.
10.3 Lökhárítók: Az autót kötelez els és hátsó lökhárítóval felszerelni (nem kötelez a gyári kialakítás), karosszéria nyúlványoknak, hossztartóknak takarva kell lenniük.
10.4 Motor: Szabadon választható, de az eredeti motortérben kell elhelyezni és felülnézetben a ftengely eredeti irányát meg kell tartani.
10.5 Karosszéria/alváz: Csavarozott karosszéria elemek, ablakok (kivéve els szélvéd) anyaga változtatható. Módosított anyagú els oldal ablakoknak szerszám nélkül eltávolíthatónak kell lennie és minimális vastagsága 2 mm. A sorozatgyártású f vázszerkezeteken és az alvázon változtatások az MNASZ Technikai Bizottságával történt elzetes egyeztetés alapján engedélyezettek. Amennyiben a vezet felli ajtó váza könnyített, és az autóban nincs bukócs, akkor oldalmerevítés beépítése kötelez (oldalmerevítés az ajtóban vagy a karosszériában).
10.6 Bukócs: FIA J függelék 253.8-nak megfelelen engedélyezett.

#1110 hrtcsabi 2020-03-10 21:35:53

MSzB alapkiírás 2020/11. és 12. fejezet

11. Zöld kategória („ZK”)

11.1 Külön csoportban kerülnek értékelésre az elektromos, hibrid, pneumatikus gépjármvek.
11.2 A csoport meghatározás a hajtási rendszerre, illetve az üzemanyagra vonatkozik, ám ettl függetlenül az autók biztonsági kialakítása továbbra is elsdleges szempont.
11.3 Legalább a Túra autókra vonatkozó biztonsági és általános irányelvek a mérvadóak.
11.4 A csoportindítás feltétele a legalább 5 db licenc igénylése a 2020-as évben. Ebben a csoportban NINCS géposztály!

12. Prototípusok („P” csoport, E1, E2)

12.1 Bármely „S”, „T”, „ZK” csoportba nem tartozó, 4 rugózott felfüggesztéssel rendelkez, - Csvázas vagy, - Széria autóból kialakított vagy, - egyedi építés nyitott, vagy zárt karosszériás vagy, - A karosszéria átalakításával, méretének és súlyának csökkentésével átépített vagy, - Motorkerékpár motorral épített autók, - Érvényes, vagy lejárt FIA besorolással rendelkez autó. pl.: J.függ. 259., 274., 275., 277., 279B., - Nemzeti szabályzatnak igazoltan megfelel jármvek
12.2 A karosszéria merevsége nem veszíthet a gyári kialakításhoz képest az A és B oszlop közötti részen. Ha szükséges (gépátvev dönti el és jegyzkönyvezi) utólagos merevítés beépítése kötelez.
12.3 Bukócs: FIA J függelék 253.8-nak megfelelen kötelez.
12.4 Utastér: Ha a motor és/vagy a hajtáslánc az utastérben helyezkedik el, akkor azt/azokat min. 1,5 mm-es falvastagságú fém, kompozit esetén 4 mm vastagságú tzálló burkolattal kell ellátni a mszaki hiba esetén lehetséges komolyabb sérülések elkerülése érdekében.
12.5 Lökhárítók: Az autót kötelez els és hátsó lökhárítóval felszerelni (nem kötelez a gyári kialakítás), (kivéve E2-SS), karosszéria nyúlványoknak, hossztartóknak takarva kell lenniük.
12.6 Üzemanyagtartály, Akkumulátor, ablakok, szélvédk: A „T” csoportra vonatkozó szabályok szerint.
12.7 Ebben a csoportban a Performance Factor elírásait alkalmazzuk:
www.performancefactor.fia.com,
www.fia.com/performance-factor.
Prototípus Performance Factor1: 1-99
Prototípus Performance Factor2: 100-199
Prototípus Performance Factor3: 200-

#1109 hrtcsabi 2020-03-10 21:22:12

 MSzB alapkiírás 2020/13. és 14. fejezet

13. Egyéb technikai szabályok:

13.1 A futamokon rajthoz álló feltölts (turbó, kompresszor, stb) autóra a verseny értékelésére nem alkalmazunk szorzót. Benzines autó esetén egy géposztállyal kerül felsorolásra az autó. Diesel autó esetén marad az adott valós lökettérfogat szerinti besorolás.
13.2 „P” csoportban szlalom gépkönyv kötelez, nem alkalmas a sport rendszám kiváltásához és mszaki vizsgáztatáshoz!
13.3 Kötelez a zárt hosszú ruházat, ajánlott a homológ, vagy a lejárt homológ tzálló ruházat!
13.4 P csoportban kötelez a homológ vagy lejárt homológ tzálló overáll.
13.5 Egyedi készítés üzemanyag tartály (max. 20 literes) használata esetén FIA homológ, vagy lejárt FIA homológ tzálló ruházat viselése kötelez.
13.6 Bukócs beépítése esetén legalább lejárt FIA homológ sisak viselése kötelez. (piros címkés A/FR vagy újabb homologizáció).
13.7 A Túra, Protó autónak a verseny teljes idtartama alatt meg kell felelnie a következ minimális tömeg és maximális teljes kerékszélesség értékeknek:

 

 

 

Szlalom

Túra

Szlalom Proto E2-SS/SC

Szlalom Proto E1, E2 - SH.

 

 

Löket-térfogat

Minimális tömeg (kg)

 

 

<1000

610

460

570

 

 

1400

770

520

650

 

 

1600

820

550

680

 

 

2000

900

570

720

 

 

2500

1030

625

770

 

 

3000

1120

670

810

 

 

>3000

1200

730

880

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szlalom Túra

Szlalom Proto E2-SS/SC

Szlalom Proto E1, E2 - SH.

 

 

Löket-térfogat

Maximális kerékszélesség

 

 

<1000

10

12

12

 

 

1400

10

12

12

 

 

1600

12

14

14

 

 

2000

12

14

14

 

 

2500

12

14

14

 

 

3000

12

14

14

 

 

>3000

12

16

16

 

 

 

 

 

 

 

13.8 A lökettérfogat mértékegysége: cm3 . A tömeg mértékegysége: kg. A kerékszélesség mértékegysége: hüvelyk/coll).
13.9 A fenti értékek az autók valós, minimális tömegét jelentik, a vezetvel, valamint annak verseny felszerelésével.
13.10 A fenti értékek meghatározásánál az FIA J függelék 252. cikkely szerinti Feltöltés szorzókat és Egyenértékségi képleteket kell használni.
13.11 Kétütem motorok szorzószáma: 1.

14. Márkakupák

14.1 A márkakupák kiírását a versenykiírások szabályozzák.
14.2 Felhívjuk a Rendezk figyelmét, hogy a márkakupákat az MNASz szabályainak megfelelen kell kiírni, a szakág által egyeztetett és elfogadott technikai szabályzat szerint.
14.3 A márkakupák elnevezésében nem használható autómárka elnevezés.

#1105 hrtcsabi 2020-03-10 21:02:58

 MSzB alapkiírás 2020/15. fejezet

SPORTSZABÁLYOK

15. Az MSzB irányelvei

15.1 Piros zászló: A futam félbeszakítása. Aki meglátja a piros zászlót, annak meg kell állnia, majd a sportbíró engedélyével a STOP zónába kell mennie.
15.2 Sárga Zászló: A pálya következ szakaszán veszélyforrás található. Fel kell készülni a hirtelen irányváltoztatásra, lassításra esetleges megállásra. A sárga zászló hatálya alá es versenyzk új kört kaphatnak, ezt a versenyirányításnál kell jelezni.
15.3 Kockás zászló: futam vége.
15.4 Nemzeti szín zászló: a futam rajtja.
15.5 Gumimelegít eszközök használata (paplan, görgs gumimelegít) minden esetben engedélyezett.
15.6 Amennyiben a rendez nem jelöl ki az adott versenyen olyan területet, ahol lehet egyéb módon (a versenyautó mozgásával) gumit melegíteni, akkor az ilyen jelleg gumimelegítés tilos!
15.7 A Parc Fermé / depó elhagyásáról a helyi versenykiírásnak minden esetben rendelkeznie kell.
15.8 Junior kategória meghatározása: be nem töltött 17 éves életkor esetén a versenyz automatikusan junior kategóriába is besorolást kap a géposztály szerinti kategória mellett. Elengedhetetlen a Szüli engedély formanyomtatvány, a Szervez és az MNASz képviselje eltti, a szül általi kitöltése, és a kitöltési jogosultsághoz a személyi igazolvány bemutatása.
15.9 Senior kategória: a géposztály értékelésen felül, besorolásra kerül - minden versenyz aki a verseny napjáig betöltötte 60. életévét, vagy - minden olyan versenyz akinek a versenyautója legalább 60 éves (1960 vagy korábbi gyártási év). Értékelése a kategória pontozással egyezik meg.
15.10 A 17. életévet betölt személy a jogosítvány megszerzéséig akkor indulhat versenyen, ha bemutatja az adminisztratív átvételen a 17. életévet megelzen megkezdett tanfolyami igazolást.

#1104 hrtcsabi 2020-03-10 20:54:53

 MSzB alapkiírás 2020/16. és 17. fejezet

16. Regisztrált, amatr szlalom versenyek irányelvei (rendezk részére)

16.1 Az amatr autóversenyek bejelentésérl a 2004. évi I. sporttörvény rendelkezik.
16.2 A rendezvény, felels rendezje köteles az autósport jelleg eseményt a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (továbbiakban MNASz) felé regisztrálni.
16.3 A rendezvény eltt 45 naptári nappal a verseny dokumentumait (kiírását, biztonsági tervét, pályarajzát, kapcsolódó bejelentési dokumentumok másolatát (katasztrófavédelem, önkormányzat, terület tulajdonosi hozzájárulásait) az MNASz felé regisztrálásra be kell nyújtani.
16.4 A dokumentumokat postai úton (MNASz, 1146 Budapest, Istvánmezei út 1-3.) vagy email-en (mnasz@mnasz.hu) kell eljuttatni az autósport szövetséghez.
16.5 A regisztrációs díjat is meg kell fizetni az MNASz számlájára a beadáskor. A díjat az MNASz díjtáblázata tartalmazza.
16.6 Az MNASz a beérkezett dokumentumokat az érintett szakág (jelen esetben szlalom), és a biztonsági bizottság felé továbbítja.
16.7 A szakág megvizsgálja a beérkez dokumentumokat, és felelsséggel dönt a rendezvény státuszáról: elfogadja, elutasítja, hiánypótlásra kötelezi a rendezt, helyszíni szemlét ír el.
16.8 Elutasítani indokolt esetben lehet a rendezvényt:
- valamilyen biztonsági, vagy egyéb hiányosságot tár fel, amelynek kiküszöbölése nem valósítható meg,
- nemzeti ünnep dátumára esik a rendezvény,
- magyar bajnoki futam dátumára esik a rendezvény,
- sérti a szakági bajnokság érdekeit a rendezvény,
- vagy nem felel meg a szakági ajánlásoknak.
16.9 A Szlalom jelleg rendezvény megrendezésének követelményei:
- egyértelm, véglegesített versenykiírás. Ha változtatni kell a kiíráson, azt az MNASz felé jelezni kell, végrehajtási utasításban.
- 150 méternél hosszabb egyenest, tolatási elemet nem tartalmazhat a kialakított versenypálya.
- A versenypálya hossza minimum 1000 méter maximum 4000 méter lehet.
- A versenypálya több pontján bójakapukból kell kialakítani pályaelemeket, melyek elmozdítása a helyükrl bójahibának számit. A bójahibákat jegyzkönyvezni kell, a pályát pedig helyre kell állítani lehetleg a következ autó érkezéséig.
- Az autós pályabejárás, az edzés és a mért futamok alatt utas tartózkodhat a versenyautóban.
- A versenyek eredménylistája csak a vezet versenyzt jeleníti meg.
- A versenyen csak a vezet versenyz kerül értékelésre, díjazásra.
- Tilos az itiner, menetlevél használata.
- A versenyen elérhet maximális átlagsebesség 75 km/h lehet!!!!
- A verseny után egy héten belül el kell küldeni a verseny végeredményét az mnasz@mnasz.hu e-mail címre.
16.10 A sportbírók létszámának összhangban kell lenni az elvégzend feladatokkal.
16.11 Úgy kell kalkulálni a létszámot illeten, hogy az elre nem látható feladatokat is el lehessen végezni, a váratlan helyzeteket is meg lehessen oldani.
16.12 Az adott évre érvényes MNASZ sportbírói igazolvánnyal, szlalom szakági továbbképzéssel rendelkez sportbírót ajánlott biztosítani az alábbi feladatokra:
- versenyirodai feladatok ellátása (1, vagy 2 f),
- rajtelkészít (1 f),
- rajter (1 f),
- cél (1 f),
- STOP zóna (1 f),
- bójahibát jegyzkönyvez poszt (pályakialakítás függvényében 1 vagy 2 f),
- Depó területe (1 f),
- Depóból a rajthelyre vezet út (1 f), vagy
- Ha van külön gumimelegít zóna, akkor a depóból a gumimelegít zónához vezet út (1 f), és a gumimelegít zónától a rajthelyre vezet út (1 f), illetve a gumimelegít zónába (1 f),
- Bójakapuknál a tényszer jegyzkönyvezés biztosítása és a pálya helyreállítása a cél. A sportbírói posztok kijelölésénél figyelembe kell venni a biztonságot, ezért a bójakapuk jobb és bal oldalán is helyezkedjen el egy-egy sportbíró. Ha a bójakapuk a klasszikus „lassító” rendszerben kerülnek kialakításra, akkor a lassító jobb és bal oldalára elég egy-egy sportbíró (egy bíró 3 bóját figyel). A pályán dolgozó sportbírók száma a bójakapuk számának a függvénye!
- Technikai beavatkozó (1 f + húzó autó trailerrel; kézi emelvel (krokodil)), és ment helyének kijelölésekor figyelembe kell venni, hogy mind a depó, mind a pálya irányába késlekedés nélkül indulni tudjon.
- A technikai gépátvétel eltt sportbírói eligazítást kell tartani, amely minden sportbíró részére kötelez megjelenést jelent. - Fenti szabályokon kívül figyelembe kell venni az egyes regisztrált versenyek helyi sajátosságait. 

17. 2021-es tervezett szabályok

17.1 A performance factor túra autókra (T) való bevezetése.
17.2 A PF értékek a 2020-as tapasztalatok alapján felülvizsgálatra kerülnek.
17.3 A feltöltési szorzókat és egyenértékségi képleteket felülvizsgáljuk (turbószorzó).

#1100 Fefa 2020-02-19 19:34:07

-vlasz rdg_Papa zenetre #1097-

Kedves Ördög Papa!

Szeretném,ha a dolgok tisztán látása miatt,megengednél még pár szót!

Különös tekintettel reagálnék az alábbi mondatodra:

"Neked srn vannak problémáid akár a versenyztársakkal,akár a szakág vezetéssel"

Itt mirl is lenne szó?

Két konkrét eset jut eszembe,bár nyugodtan írd le légyszíves,ha ennél többet tudsz!

Ráadásul,egyik a másik vonzata,de konkrétan mirl is volt szó?

Rajtam kívül többen is jeleztük,hogy a T1 csoportba soroltak egy Rotax motorkerékpár motorral szerelt Trabantot,ami egyértelmen prototipus kategóriaba való!

Többszörí kérésünk ellenére mind a szakág vezetje,mind a sorozat promótere csak terelt,nem tett semmit.

Nem tudom kedves Papa,te hogy fogadtad volna,ha a te kategóríádba egy nem odaill proto gép van besorolva?

Szó nélkül hagytad volna?

Három versenyt ment,kettt nyert,egyen kiesett,így értékes pontokat vitt el többünk ell.

Azt hagy jegyezzem meg,hogy az autó tökéletes,még a versenyz sem unszimpi,csak a vezetség aki ezt hagyta,na az már mindent visz!

És megjegyzem ezzel kapcsolatban semmilyen óvást nem adtunk be,lehet ez hiba volt!

A Parkoló Parádé versenyen végre hozzáértó gépátvevk voltak,akik egybl a megfelel katagóríába(proto) rakták át jogosan!

Kérdezem én,ez szerinted jogtalan és nem megalapozott felvetés volt?

Remélem idén nem jön el ismét ez a Rotax téma,mert lehet ugyan T csoportban bármilyen motort betenni,de motorkerékpár motorral még mindig csak a Protoba mehet

Másik dolog a szegecselt plexi esete.

Tudomásom szerint TE magad is meg tudtad oldani,hogy a szabályoknak megfelel,kézzel kivehet legyen,mint a mezny nagy többsége ezt már szintén meg is tette.

Az én értelmezésemben ha az ezzel kapcsolatos szabály úgy írja le,hogy szerszám nélkül legyen eltávolítható az oldalüveg,ebbl az következik,hogy azt nem lehet szerszámmal felszerelni,jelen esetben körbe szegecselni.

Szintén a Parkoló Parádé versenyen ezt a dolgot jeleztem írásban a vezetségnek,aki mint már írtam nem a megszokott emberekbl állt,így az a versenyz akinél az oldalablak szegecselt volt ki, lett zárva!

Nem a szabályoknak megfelel volt a versenygépe,megjegyezném,hogy az én idm jobb volt nála a versenyen,tehát nem azért volt az óvás,hogy elbbre kerüljek a dobogón,mint egyesek már tettek ilyet is!

Ezek után jött a következ verseny,az oldalüveg ugyan úgy körbe volt szegecselve,de mivel megint a "szokásos"team vette át indulhatott a versenyen.

Sajnos még a legelején kiszakadt a futómve így nem ért célba.

Megjegyzem jobb is!

Majd következett a Kakucsi záró futam,ahol még mindig nem volt semmi változás az oldalüvegen,szóltunk a gépátvételen,"nincs rá id átnézni" volt a válasz,a szokásos gépátvevtl!

Majd a verseny végén ismét írásban jeleztem,megjegyzem ismét jobb volt az ideredményem,a helyezésemet nem befolyásolta ismét ez a dolog!

Ekkor ez a kedves versenyz egyszeren kitépte az oldalüveget(plexit)úgy,hogy a fele bent maradt.

A Tisztelt vezetség ezt így elfogadta,az óvásomat elutasította,ráadásul félre vezettek,mert azt mondták,"majd"adjak be felülvizsgálati kérelmet.

Csak azt nem mondták,hogy még ott egy órán belül kell ezt megtennem,így szerintük kicsúsztam a határídmbl,mert én csak a versenyt követ hétfn adtam be,amire a mai napig nem kaptam hivatalos állásfoglalást,holott a szabályok leírják mi a helyes,ill.ez a versenyz etért már egyszer ki lett zárva!

Ezeket csak azért bátorkodtam leírni,hogy ha esetleg valaki nem ismerné a konkrét tényeket, legyen némi rálátása,miért is vagyok én kötekednek kikiáltva.

Továbbra is ki fogok állni az igazságért,és kérem a vezetséget,hogy a szabályokat mindenkire egyformán alkalmazzák,különösen a mostani,kicsit módósított szabályok miatt is,mert akkor lehet tiszta a játék és sportszer!

 

Ui.Természetesen ezt az írásomat is mentem,ha esetleg "véletlen"törlnék

#1099 zozo 2020-02-19 09:18:41

Tisztelt Sporttársak!

 
Szeretnék hozzá szólni ha megengeditek az elttem szólókhoz, az itt kialakult szituációkkal kapcsolatban.
Én úgy gondolom ha valakinek van véleménybeli különbsége az nem feltétlen azt takarja,hogy valamit bomlasztani szeretne vagy netán bizonyos baráti társaságnak a játékát elszeretné rontani.
Annyira mindegyikünknek fel kellene NNI a feladathoz, hogy versenyezni és küzdeni csak tisztességesen, a szabályok betartása mellett, illetve nagyon lényeges annak mindegyikünkre EGYFORMÁN vonatkozóan ELLENRIZVE és ÉRTELMEZVE legyen.
Nem értem. hogy egy szabálykiírásnak 2020.febr. 19-én a jelenlegi tudomásom szerint miért még csak tervezett és miért nem pl.2019 decemberében lett véglegesítve, esetleg megkönnyítve a következ évre vonatkozóan a szabályok jobban megemésztését és adva idt az autók építésére.
Nagyon lényegesnek tartanám,hogy esetleg a versenyzk valamilyen módon jobban tudjanak kommunikálni a szakág vezetivel és a bajnokság rendezivel, mert ez csak elre tudná vinni a dolgokat és talán a félre értelmezett nézet eltéréseket kitudná simítani.
Nyilván mindenki nem lehet MINDENKI barátja, de talán lehetünk egymással tisztességesek és korrektek!
Én nem szeretnék személyeskedni, de én igenis feltudom vállalni, hogy Felfalusi István a barátom(remélem még van egy jó pár ember) és egyben azt is,hogy akik itt indulnak a bajnokságban mindenkit( aki nem tartozik a nyájba) akkor is TISZTELEM,ha még nem is értek mindenben Velük egyet, azért mert mindegyikünknek hasonló a a hobbija(AUTÓSPORT)!
 
Tisztelettel: Gajdos István
 
#1098 Fefa 2020-02-18 20:46:27

-vlasz rdg_Papa zenetre #1097-

Kedves Ördog Papa!

Hidd el nekem, semmi mást nem szeretnék,hogy azokat a szabályokat amiket velem is betartatnak, másnál is így alkalmazzák!Elfogadom, ha sok embernek nem tetszik a stílusom,talán azért van pár ember,aki nem ellenségnek tekint, mint TE, vagy más!A családias hangulatot nem én bomlasztom,és nem hiszem, hogy valami nagy bnt követtem volna el! Egy darabig még maradnék,remélem ez nem akkora bn?