Dokumentumok

( PDF, DOC formátumban letölthetők )


 
Neomedical Bt.
www.duen.hu

Bejelentkezés, regisztráció

Fórum, vendégkönyv


#714 Pityu 2017-01-30 20:50:01

 Egyetértek a Gyuri álltal leírtakkal!

#713 Vujo 2017-01-30 19:35:39

 Kedves Csabi!

MIvel Söje névszerint megemlített a hozzászólásában, ezért gondoltam, hogy közvetlenül leírom az álláspontomat.

1. Legnagyobb tiszteletem Neked és csapatodnak, amiért ezt a sorozatot életben tartjátok. A célom semmiképp sem a kekeckedés vagy a fölösleges szájkarate, hanem tisztelettel a véleményem és az aggodalmaim elmondása.

2. Álláspontom szerint bizonyos MNASZ döntéskekre reagálnunk kell, mert az MNASZ döntései más amatőr sorozatokban is olyan irányába hatnak, hogy azok amatőr és tömegsport jellegét elveszik. Ráadásul nem lehet előre évekre tervezni sem tecnikai sem személyi feltételek tekintetében.

3. Én olyan amatőr sorazatban szeretnék versenyezni, ahol a pályán jó hangulat uralkodik, a versenyzők barátok, nem pedig ellenségek. Több esetben tapasztaltam már a pályafutásom során, hogy a profi irányba nyomás az intrikák felerősödését, a sponzorokért versengést hozza.

4. Ehhez képest licenc, orvosi vizsgálat lesz kötelező, ami időben és költségben már más dimenzió. Mindemellett értelmét sem látom, amikor 20-as éveikben járó profi sportolók pl. focisták esnek össze a pályán.

5. Az idei szezonra egy 40 éves autót építek két éve, meglehetősen szűkös anyagi keretből, ahogy a pénzem és a szabadidőm engedi. Azért protóban, hogy a saját elképzeléseimet szabadon megvalósítsam, ehhez képest egyre több korlátozást tapasztalok. Persze csak mende-monda szinten, mert sem a CEZ, sem az OSZAK technikai szabályzata nincs még meg 2017-re. 

6. Érdekel, mégis hogyan "szül" meg a sporttanács egy ilyen döntést. 3 ember, aki amúgy semmilyen módon nem kötődik a szlalom szakághoz leül, és kiötli ezt a szabályt? Hátrányba hozza a "P" kategóriát a többihez képest úgy, hogy a bajnokságot pl. T-csoportban induló versenyzők nyerik már évek óta, tehát még csak nem is a P csoport a leggyorsabb. Akkor nem értem, hogy miért éppen minket néztek ki, és milyen terveik és elképzeléseik vannak az MNASZ-es tisztségviselőknek ezzel a sorozattal pl. 5 év múlva. A rally 1- szintű versenysorozat lesz a szlalom is követelményekben és költségben? 

7. Lehet azt mondani, hogy ha nem tetszik lehet máshol indulni. Ezzel szemben szeretnék a szlalom szakágban indulni, amatőrként, ehhez mért követelményrendszerrel és költségekkel. Ez most csak a P- csoportot érinti, ami egyelőre csak pár ember ügye. Mire számíthat a többi versenyző, ilyen alapon bármikor más csoportokra is kiterjeszthetik ezeket a szabályokat?

8. Üdvös lenne, ha nem csak a döntésről tájokoztatnál bennünket, hanem a döntéselőkészítés fázisában taájékoztatnátok és megkérdeznétek a véleményünket is.

9. Tudomásul kell venni, hogy hazánkban kétféle amatőr autóversenyző van. Az egyik a családi kasszából versenyez, a másik pedig sokmilliós szponzorszerződésekkel keres is az autóversenyzésen. A szlalom szakágban mi jellemzően az első csoportba tartozunk, az ilyen döntésekkel a családi költségvetésünkbe nyúltok bele.

Engem mindenképpen érdekel mások véleménye is, csoporttól függetlenül. T-sek, N-esek is szóljatok hozzá kérlek!

Jó egészséget és jó versenyzést kívánok Neked, és minden versenyzőtársamnak.

 

 

#712 Söje 2017-01-28 17:27:12

 Szia Csabi!

Először is köszönöm szépen a válaszodat!

Mivel a válaszod megszólításában (Kedves Sok Versenyző Söje) nem választottál külön a Sok Versenyzőtől, remélem ez csak elírás és nem azt gondolod, hogy egyedül állok a dolgok mögött. Szeretném, hogy tudd, nem akarok én lenni a kötözködő, versenyző, a fórumra Simon István barátom megbízásából írtam, ő személy szerint nem ért a fórumhoz, nem tud beírni... Megkeresése után elmondta, hogy sem ő sem Papp Csaba, Balog Tihamér, Kovács Tamás és Vujovich György nem ért egyet az új szabályokkal, licence rendszerrel. Mind P csoportos versenyzők, mint tudod engem igazából ez nem érint, viszont egyet értésem okán KÉRÉSÜKRE írtam a fórumra.

Az általad boncolt Amatőr Versenyzői Igazolvány (versenyzői igazolvány angolul: licence) a szavak manipuláló játékának ellenére mégiscsak Amatőr Licence, ugyanúgy értelmezhetetlen. Nemzeti B Licence, Napi Licence és az Amatőr Versenyzői Igazolvány mind Licencek, ezt kár túlragozni, ti találtátok ki, legalábbis egyetértetek vele. A Licence mint versenyzői igazolvány a pénzéhes autósportszövetség ellenére mégiscsak egy hivatást igazoló papír, tehát azt igazolja, hogy a versenyző nem hobbyból végzi az adott tevékenységet, hanem hivatásszerűen. Ugyebár a fő lényegre törő különbség a hivatásos és az amatőr között a pénzmozgás iránya, míg a hivatásos az adott tevékenységből pénzt keres addig az amatőr jelen esetben komoly pénzek árán csinálja ugyanazt a tevékenységet, tehát ha a szó valódi tartalmát helyesen használnátok akkor ezzel a versenyzéssel mindannyiunknak bevételhez kellene jutnunk, de sajnos ez nem így van, hanem hatalmas kiadások árán tudjuk űzni ezt a sportot. Tehát ha licencének nevezik, akkor várhatunk valamely anyagi támogatást azoktól akik szerint mi hivatásosak tehát licencesek vagyunk ugye? 

De, hogy ne csak üres nemtetszést kifejező levél legyen ez, van pár dolog amit szeretnénk:


- Letölthető, könnyen megtalálható és értelmezhető technikai szabályzat minimum egy évvel előre. (Ti is megérthetitek, hogy mivel az MNASZ pénzéhes megjelölése ellenére mi nem licences hivatásos versenyzők vagyunk, hanem sok pénz, idő és munka árán magunk építjük autóinkat. Még ha az előzőleg felsorolt hozzávalókból mind megfelelő mennyiségben rendelkezésre is áll, akkor is legalább egy év mire elkészül és megfelelően működik is egy ilyen autó. Ennek eredményeként nem lehet, hogy 2017 januárjában még mindig nincs érvényes technikai szabályzat az idei évre! Lehetetlen egy egy éven át épített autót 1 hónap alatt átépíteni, hogy megfeleljen majd az első versenyre remélhetőleg elkészülő 2017-es technikai szabályzatnak!

-Tűzálló overál használatának megkötése kategória alapján. Mivel egy teljesen széria autó is P kategóriába kerül, ha műanyag hátsó szélesítőíveket kap, ezért ez nem eredményezhet overálhasználatot, vagy kerüljön módosításra a P kategória alapkiírása, és ne jelentsen egy egyszerű műanyag sárvédő P kategóriát, vagy pedig az overálhasználatot kellene átfogalmazni, és az utastérben lévő motorhoz / üzemanyagtankhoz / üzemanyagszivattyúhoz kapcsolni. (Most lehet ellenkezni, de higgyétek el, hogy valóban hobby versenyzők vagyunk, és gondot okoz 50-100 ezer forint kifizetése overálra.)

-Legalább egységes licencek, ha már köteleztek rá. Az előbb említett műanyag sárvédők miatt 10.000 Ft plusz kiadás a többi versenyzővel szemben? Ez nem jogos! Ne is beszéljünk az ehhez a licencéhez tartozó sportorvosi díjról, ami ugye az Amatőr Versenyzői Igazolványhoz nem kell.

#711 hegcsi 2017-01-28 07:21:56

-válasz Söje üzenetére #709-

 Kedves Sok Versenyző Söje

Örülök neki, hogy a 2015 szeptemberi nyílt szakági ülés óta újra jelentkeztél!

- Azt gondoltam, hogy akkor megbeszéltük ’utcai slick’ elnevezést mindenkivel.

- Egyik éves alapszabályban vagy versenykiírásban sem olvashatsz „amatőr licence” meghatározást. Ellenben Nemzeti licence, napi licence, MSzB versenyzői regisztrációs kártyáról találhatsz leírást.

- Én szeretek nyugodtan aludni! Éppen ezért nem vagyok híve a nyílt nap, baleset megelőzési nap, vevőtalálkozók mögé bújtatott eseményeknek. Mert amíg nincs baj, addig nincs baj! Ezt te is tudod! Úgy gondolom, hogy fontos a versenyek számára, hogy MNASz színekben fusson! Ha mindenkinek fontos lenne, akkor fel sem merülne ez a kérdés!

A példákat, ha nézzük:

- 2015-ben 1000 Ft-ot emelkedett a nevezési díj. Igazad van.

- Mi soha nem állítottuk, hogy feltaláltuk a meleg vizet! A gumiszabályt a DSZK-ban láttuk alkalmazni először. Azt a visszajelzést kaptuk, hogy igazságosan működik. Átvettük – kár volt. (Ausztriában még most is működik).

- 2015-ben a két utolsó versenyen élvezhettük a társaságodat. Valószínűleg ez is az oka, hogy nem kaptad meg a kártyádat. Nem mentség, csak tény.

- 2016-ra NEM emelkedett a nevezési díj és a licence díj. A belépős versenyeken a versenyzőknek mérsékeltebb nevezési díj van. A hungaroring egyik versenyén sem engedi a szervizúton történő versenynézést.

- Örüljünk neki, hogy csak 2017-re jutottunk el oda, hogy licencet KELL váltani - részlegesen. Nem kevés munkánk, lobbink van/volt abban, hogy ezt nem vezették be már korábban, minden kategóriára. Mindig próbáltuk a fokozatosság elvét alkalmazni: ajánlott a lejárt homológ, tűzálló ruha használata, ajánlott a bukócső használata. Most a P csoportnak kötelező. Jövőre bővül ez a kör.

Na és a legfontosabb kérdés (hiszen csak itt kérted a válaszadást):

Minden országban, a „helyi MNASz-nek” van joga licenceket kiadni. Így ezek díjai is őket illeti.

Köszönöm!

HCs

#710 hunya 2017-01-26 14:46:04

Söjének sokmindenben igaza van. De szerintem a piac el fogja ezt dönteni. Ha nem tetszik a szabály elmegyek FRT-re. Vagy Dunántúli szlalomra.

Meglátjuk hány nevező lesz. Ettől függetlenül nyilván kell az érdekképviselet a versenyzők részéről, de van ennek fóruma. Akár az év vége is, ahol mi mint Mx-5 klub elég sok mindent meg tudtunk beszélni a szakágvezetővel.

#709 Söje 2017-01-26 00:11:20

Szomorú szemmel olvasom a főoldalon az idei lejtmenet leírását!

1. képzavar:
Pár éve feltaláltuk az utcai slick fogalmát, mikor is a ,,slick" (jelentése: sima) jelzőt az utcai, mintával rendelkező: tehát nem sima aroncsokra használtuk.

2. képzavar:
Tavaly és az idén az Amatőr License fogalmát sikerült a kedves vezetőségnek feltalálni.
Az "amateur" (jelentése: nem hivatásos, műkedvelő, valamivel csak kedvtelésből foglalkozó) szó együttes használata a  ,,license" (jelentése: hivatásos, engedéllyel rendelkező) szóval, nem csak egy nyelvtantanár számára érthetetlen, hanem valószínűleg az összes versenyzőtársamnak.

Ha jól értem, illetve egyáltalán nem értem, engedélyt kell hogy kérjek és persze kapjak arra, hogy valamihez ne értsek, tehát hogy amatőr legyek.

Félretéve a képzavarokat, ez csak az anyagiakról szól? Az MNASZ-é a ,,license" ára vagy a tiéd Csabi? Ez egy fontos kérdés, kérlek válaszolj rá!
Fontos a verseny számára, hogy MNASZ színekben fusson? Nem lehetne Ez is Nyíltnap, Balesetmegelőzési Nap, stb...? Csakhogy a pénzünkért, többet kaphassunk? Mert a díjak emelkednek, amit pedig kapunk egyre jobban csökken. Pár példa:
 

-2015-re az emelkedő nevezési díj mellett kaptunk egy gumitiltást, amivel körülbelül engem és 20 versenyzőtáramat zártak ki a kategóriánkból.
-2015-ben váltottam éves licenset, hogy amatőr lehessek, a pénzt befizettem, a kártyát sohasem kaptam meg. 
-2016-ra a nevezési díj emelkedett, a license ára is komoly összeg, a hungaroringen még 2.000 Ft belépőt is szedtek, és amikor versenyt szerettünk volna NÉZNI, nem engedték, mondván tiltják a szabályok! Nem nézhettük! Persze Ágó Béla szerencsére nézhette, ő bemehetett autóval, rá nem vonatkoztak a veszélyek!
-2017-re eljutottunk oda, hogy különböző kategóriáknak különböző license-t kell váltaniuk! Szerintetek ez etikus dolog, ez egyenlő? Egyes kategóriáknak kell lejárt homológ felszerelés, másoknak nem?

Csabi, ha az a terv, hogy egyre kevesebb nevező legyen a futamokon, valószínűleg ez a jó út! Mi megértjük, hogy a P kategória járművei veszélyesebbek lehetnek, de ne feledjük, hogy V.Gy. Fiat 128 autóját azért soroltátok a P kategóriába, mert műanyag felszegecselhető sárvédőív toldatok voltak rajta. Ezért idén tűzálló overált kell hogy viseljen! LOGIKUS! 6 versenyző license díját felemelitek a többi versenyző díjának a 2,5 szeresére, szintén a felcsavarozható műanyag ívek miatt?

Kell nekünk az MNASZ? Biztosan? Sokan nem mernek írni, de bízok benne, hogy pontosan tudod, hogy elég sokan zúgolódnak, szervezkednek. Ezt a levelet nem a saját nevemben írom, de tökéletesen egyetértek vele!
Üdv.: Sok versenyző

#708 hegcsi 2017-01-19 12:28:45

-válasz hegcsi üzenetére #707-

 Az EVO2-es alapkiírás, csak az nincs ide feltöltve! Még mielőtt valaki szóvá teszi! 

#707 hegcsi 2017-01-19 12:27:03

-válasz hunya üzenetére #706-

 Hi Mindenki

A Slalom Race Card ugyanaz, mint a versenyzői kártya, csak a határon kívüliek vehetik ezt igénybe, pl: Pretyekár Andrej (Bocs). Egyébként az alapkiírás ezt szabályozza a licencek között már tavaly óta! Tehát nyugodtan szundikálhatsz az első "bolondos" futamig! :-)

Hegcsi

#706 hunya 2017-01-18 10:13:18

 Szia Csabi!

Köszi a naptárat, reméljük lesz 8. verseny is!

Kérdésem, hogy mi at a slalom race card és az kinek kell, vagy kinek jó?

Lehet e nélkül nyugodtan aludni? :-)

Dobsz róla valami infót?

 

Köszi!


G.

#705 czangi 2017-01-04 14:01:09

 Tisztelt Hegcsi!
Lehet már valamit tudni az idei évi naptárról?

Kb mikor lesz az első verseny? Hány verseny lesz?
Köszönöm

Czang Balázs